سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار خادمان آستان قدس رضوی با امام جمعه قزوین

جمعی از خادمان آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت با امام جمعه قزوین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار خادمان آستان قدس رضوی گفت: کاروانی که به راه می‌اندازید، کاروان منویات امام رضا (ع) باشد و به گونه‌ای هدایت و برنامه‌ریزی شود که مردمان هر منطقه که به آنجا سفر می‌کنید، هر روز ولایی‌تر شوند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه امروز تلاش کنید هجرت‌های شما نیز با برکت و به دور از تشریفاتی شدن باشد، اضافه کرد: زمانی این سفر‌ها با برکت همراه است که همه شما با روایات و احادیث امام رضا (ع) که در چند جلد کتاب آمده، انس بگیرید و با آن فرهنگ زندگی کنید تا بتوانید بر مردم مناطق مختلف اثر بگذارید.

حجت الاسلام و المسمین عابدینی افزود: وقتی هجرت اجباری امام رضا (ع) از ناحیه دشمن به خراسان اتفاق افتاد، هجرت حضرت معصومه (س) و هجرت احمدبن موسی (ع) در حمایت و معرفی ولایت و امامت صورت گرفت و این بسیار هوشمندانه بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه هجرت حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) تشریفاتی نبود، تأکید کرد: این هجرت‌ها نه بر اساس تشریفات، بلکه بر اساس هوشمندی و زکاوت و برای معرفی ولایت و امامت بوده و از روی خویشاوندی صورت نگرفته است.

وی افزود: امروز شاهدیم مردمان این سه مسیر که هجرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) در آن‌ها رخ داده است، ولایی و اهل بیتی (ع) هستند و ولایت در عمق جان مردمانشان نشسته است و همه متأثر از این سه هجرت طولانی و با برکت هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.