سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برکناری وزیر دفاع افغانستان در پی تشدید وخامت اوضاع امنیتی

بنا به گفته منابع آگاه، به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، وزیر دفاع این کشور برکنار شد.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر دفاع افغانستان به دلایل اوضاع نامناسب امنیتی در این کشور از سمت خود برکنار شد.

بنا به اعلام منابع آگاه افغان، اسدالله خالد امروز شنبه به دلیل وخامت شرایط امنیتی در افغانستان از سمت خود برکنار شد و بسم الله محمدی به عنوان جانشین وی تعیین شد.

وزارت دفاع افغانستان روز پنج شنبه اعلام کرد: سیصد و نه نفر از اعضای طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در مناطق مختلف این کشور کشته یا زخمی شدند، وزارت دفاع افغانستان شمار تلفات طالبان را صد و چهل و هشت نفر و تعداد مجروحان آن‌ها را صد و شصت و یک نفر اعلام کرد.

این روز‌ها به رغم اعلام خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، شرایط امنیتی این کشور تعریفی ندارد. پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از اواسط اردیبهشت از افغانستان، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. طرح خروج نظامیان آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال کلید خورده، اما خبری از آرامش در این کشور جنگ زده نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.