سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

ساختار قدیمی مدارس، اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق نمی‌سازد

رخشانی‌مهر گفت: با ساختار و نقشه قدیمی مدارس، نمی‌توان اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق ساخت.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر یک‌روزه به استان مازندران، در حاشیه بازدید از چند پروژه آموزشی و آئین کلنگ زنی هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر روستای آزادمون شهرستان محمود آباد، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی مجلس شورای اسلامی سهم اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بودجه عمرانی، از ۱.۶ درصد سال ۱۳۹۶ به حدود ۷ درصد در سال جاری رسیده و «رشد ۵ برابری» را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر رقم اعتبارات ما طی این مدت ۱۰ برابر شده است.

او افزود: طی سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ صد درصد تخصیص اعتبارات گرفته‌ایم، امسال نیز بودجه خوبی برای نوسازی مدارس پیش‌بینی شده است که با تخصیص صددرصدی روند رشد و توسعه فضا‌های آموزشی که در کشور آغاز شده ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مدارس با ساختار و نقشه قدیمی نمی‌تواند تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت را میسر سازد، تصریح کرد: طراحی و ساخت مدارس جدید با معماری و مشخصه‌های نو در جهت تحقق نقش مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله است.

او با بیان اینکه در سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری این موضوع هدف گذاری شده است؛ تصریح کرد: تحقق هدف مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، در مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی امکان‌پذیر خواهد بود از این رو در زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری به منظور تحول در نظام آموزشی، تحول در مدرسه سازی به عنوان یک بستر مهم دیده شده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴ مجتمع بزرگ آموزشی و حیات طیبه در کشور بهره برداری شده است، افزود: به سمت ساخت و توسعه مدارس بزرگ مقیاس حرکت می‌کنیم تا با توجه به امکانات گسترده، نقش تعاملی و تربیتی مدارس را مطابق با اهداف سند تحول دنبال کنیم و خروجی این رویکرد جدید آثار و طرح‌های فاخری است که ساحت‌های چندگانه تربیتی و از جمله ساحت زیستی و بدنی را نیز محقق می‌کند.

او تأکید کرد: عمده پروژه‌های نیمه تمام مازندران، پروژه‌های استانی هستند که منابع آن باید از محل اعتبارات استان و شهرستان تأمین شود و در صورت لزوم نیز تاحد اممکان از اعتبارات ملی برای به تکمیل آن‌ها کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.