سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سبزیجات سالم به همت بانوان روستایی در مرودشت

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت سبزیجات طرح باغچه‌های محصول سالم به همت بانوان روستایی در مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راضیه اسلام مهر مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت سبزیجات طرح باغچه‌های محصول سالم به همت بانوان روستایی در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: این محصولات در ۸ باغچه، هر باغچه در سطح ۲۰۰ مترمربع و شامل ریحان، تره، جعفری، تربچه و شوید است.

او با تاکید بر اینکه این محصولات با حداقل مواد شیمیایی تولید شده است، تصریح کرد: در مراحل مختلف کار آموزش‌های لازم در زمینه تولید محصول سالم به بهره برداران در کنار آموزش ترویج فرهنگ بهبود تغذیه به گروه هدف داده شده است.

اسلام مهر ادامه داد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ بهبود تغذیه از سال ۱۳۹۷ براساس تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و علوم پزشکی آغاز شده است و در این مدت بیش از ۴۰۰ نفر از زنان روستایی که اکثرا عضو صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان هستند آموزش‌های لازم را دیده اند.

اسلام مهر، زمینه سازی برای بهبود کیفیت زندگی، سطح معیشت، ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوار‌های روستایی و عشایری را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

این کارشناس با تاکید بر توانمندی‌های زنان روستایی و توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان بیان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و اداره آموزش و ترویج با ایجاد ۴۵ صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی و عشایری بیش از ۲۵ درصد روستا‌های شهرستان را تحت پوشش قرار داده و زمینه فعالیت‌های کشاورزی را برای بانوان فراهم کرده و در این زمینه به نتایج خوبی رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.