سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکستن طلسم پنجاه ساله موزه منطقه ای کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تلاش برای شکستن طلسم پنجاه ساله پروژه موزه منطقه ای خبر می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه به پنج دهه رهاشدگی پروژه موزه منطقه ای اشاره کرد و گفت : پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه اوایل دهه پنجاه کلنگ زنی شد و باید تا سال ۱۳۵۸ یا ۱۳۵۹ عملیات اجرایی آن تمام می‌شد و به بهره برداری می‌رسید، اما مسائل و مشکلاتی سال‌ها بلاتکلیفی آن را بدنبال داشت.

او گفت : رها شدگی این پروژه طی دهه‌های گذشته باعث شده تا کرمانشاه علیرغم پیشینه درخشان تاریخی خود، برخلاف بسیاری از استان‌ها هنوز یک موزه کلان نداشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه از پارسال پیگیری‌هایی برای حل مشکل این پروژه انجام گرفت، افزود: حدود هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار به صورت اسنادی برای این پروژه در نظر گرفته شده که احتمالا حدود ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کند.

او با بیان اینکه ظرف هفته‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه پس از سال‌ها توقف از سر گرفته می‌شود، افزود: انتخاب پیمانکار پروژه در روز‌های گذشته انجام شده و ظرف هفته‌های آتی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اعظمی با تاکید براینکه اتمام این پروژه یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی استان خواهد بود، گفت: امسال در فاز اول تلاش داریم تا بخشی از ابنیه و تاسیسات این پروژه را اجرایی کنیم و طی سال‌های آینده هم با جذب اعتبار به تدریج آن را انجام می‌دهیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.