سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام فلاحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رتبه بندی کامل معلمان ۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد/ پیشنهاد معادل سازی صلاحیت سنجی معلمان با الگوی رتبه بندی اساتید دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رتبه بندی معلمان حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا به صورت کامل اجرا شود.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در هفته اخیر فعالیت پارلمان گفت: رتبه بندی معلمان حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا به صورت کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: بودجه دولت برای رتبه بندی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و آماری که اعلام کرده‌اند اضافه شده، ۸ هزار میلیارد تومان است و آن هم رتبه بندی معلمان را کامل اجرا نمی‌کند. آن مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده در رسانه‌ها، پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اجرای رتبه بندی در لایحه بودجه بوده است.

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: دولت عدد اجرای رتبه بندی معلمان را کم گذاشته است، در حالیکه می‌داند کافی نیست؛ همچنین بیان می‌شود که نیمی از نظام رتبه بندی به اجرا در بیاید. در صورتی که یا باید کل این نظام را اجرا کرد یا آن را در کل به اجرا در نیاورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایرادهایی مانند چگونگی صلاحیت سنجی در لایحه رتبه‌بندی معلمان وجود دارد، توضیح داد: دو شوری شدن بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان در مجلس برای همین قبیل دلایل بود. راه حل‌های مختلفی مطرح شده تا این مسئله صلاحیت سنجی هم اصلاح شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: پیشنهادهایی در جریان تصویب کلیات داده شده بود اما کافی نیستند. برای نمونه پیشنهادی ارائه شد تا صلاحیت سنجی مانند الگوی رتبه بندی دانشگاه با رفع نقص هایی اصلاح و تعریف شود. بدین ترتیب و به طور مثال، استادیار دانشگاه در رتبه معلمان به استادیار معلم، دانشیار به دانشیار معلم و... معادل می شوند. در دانشگاه ارتقای رتبه متمرکز مقاله های ISI و... است که در ابعاد معلمان آموزش و پرورش باید الگوها تغییر کند؛ چراکه یک نظام، ابعاد مهارت‌های آموزشی و نظام دیگر ابعاد پژوهشی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
این رتبه بندی سردراز دارد وهرروز بهانه ای برای عدم اجرای آن تعیین می کنند رتبه ها در احکام فرهنگیان کاملا مشخص است اگر تصمیم به اجرا دارید براساس احکام اجرا کنید
ق
۱۲:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم و بسیار امیدوار که مجلس و دولت هوشیار باشند و لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب نکنند که هیچ نتیجه کیفی نصیب کشور در حوزه تعلیم و تربیت نخواهد شد زیرا آموزش و پرورش از نظر نیروی آموزشی و تربیتی کیفی در پایین ترین سطح می باشد و پیرزن های دیپلم نهضت سواد آموزی و ووو را نباید معلم بحساب آورد و افرادی که در آموزش و پرورش کار می کنند در حد کارمند هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را با اساتید دانشگاه مقایسه کرد که کاری پشیمان کننده است باید چنین اشتباهی نکرد و به همین روش ادامه داد هر سال ده الی پانزده درصد هم اگر چه زیاد هست اما به آنها داد .
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
شما چرا داری میترکی بی سواد .قراره رتبه بندی به دارندگان مدارک بالا وشرایط خاص داده بشه .باشگاه جوان از شما بعیده چاپ چنین مطلب سخیف