سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

مرکز تماس ۲۰۲۰ گوش شنوای مردم برای مشکلات مخابراتی / دولت آینده از حوزه ICT و بخش خصوصی حمایت کند

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره اینترنت ثابت، میزان رضایتمندی مشتریان از این شرکت و انتظارات از دولت آینده موضوعاتی را بیان کرد.

در شرایط کرونایی که اغلب آموزش‌ها و کار‌هایی که مردم انجام می‌دهند مجازی شد، اهمیت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش حس شد. سرعت اینترنت یکی از مسائلی است که همیشه مهم بوده و در این شرایط اهمیتش چندین برابر شد. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سعی دارند تا خدمات خوبی را در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهند و با همین امکانات و خدمات خوب مشتریان بیشتری را برای سرویس‌های خود جذب کنند.


بیشتر بخوانید


مشترکان میلیونی باند پهن مخابرات

یکی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت در کشور ما شرکت مخابرات ایران است که با ارائه اینترنت ثابت باکیفیت و سرعت مناسب و خوب توانسته جای خود را در منازل ایرانیان در سراسر کشور باز کند. مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگویی با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان مشترکان اینترنت ثابت در این شرکت و رضایتمندی آنان گفت:" ما در خدمات باند پهن، حدود ۵ میلیون و پانصد هزار مشترک داریم. ۵۵ درصد از سهم بازار اینترنت در کشور در اختیار شرکت مخابرات است. ۱۷ شرکت FCP نیز ۴۵ درصد از سهم این بازار را دارند. تعداد مشترکان ما، در سال گذشته رشد داشته و در همین دوماهه ابتدایی سال جدید نیز در تعداد مشترکان رشد داشتیم. استقبال مردم از شرکت مخابرات رو به افزایش است، البته ما اعتقاد داریم که همه کسانی که در این صنعت هستند باید سود ببرند، از اینکه شرکت‌های FCP دیگر که زیرساختشان از سمت مخابرات تامین می‌شود هرچه خدمات بیشتری به مردم بدهند ما خوشحال می‌شویم. ما زیرساخت‌ها را در اختیار شرکت‌ها گذاشتیم و رقابتی با آن‌ها نداریم. "

رضایتمندی مشتریان یکی از مهمترین موضوعات در مخابرات است

سلطانی درباره اقداماتی که برای افزایش رضایت مشتریان در این چندماه داشتند نیز گفت:" رضایت مشتریان برای ما خیلی ارزشمند و مهم است. در این باره می‌توان به یکسان سازی سیستم پاسخگویی مرکز تماس ۲۰۲۰ در ۲۴ استان، به نام سیستم کشوری آیوین که به منظور ایجاد تجربه یکسان در مشتریان در سراسر کشور راه اندازی شده است اشاره کرد که پایش وضعیت مرکز تماس ۲۰۲۰ در کشور با برگزاری جلسات مستمر ماهیانه و بررسی گزارش‌های ماهیانه و شناسایی فرصت‌های بهبود خدمات. به کارگیری DLMO، به منظور تنظیم خودکار تنظیمات خط مشتریان و برگزاری جلسات رضایت مشتری با هدف بررسی تماس‌های مشتریان با مرکز ۲۰۲۰ جزو کارکردهای آن است."

وی در ادامه افزود:" ما تماس‌هایی که از سمت مردم با این مرکز گرفته می‌شود و مشکلاتی که می‌گویند را تحلیل می‌کنیم و روی این تحلیل‌ها اقدام و پیگیری‌های مستمری داریم. کار‌های زیادی برای رضایتمندی مشتریان انجام شده و در حال انجام است. ما در حال حاضر تقریبا میانگین زمان انتظار مشتری برای صحبت با اپراتور در کشور و حتی در تهران را به کمتر از ۶۰ ثانیه رساندیم. در برخی از استان‌ها ۵ ثانیه است و این موضوع برای ما خیلی مهم و ارزشمند است و ما در حال نزدیک شدن به استاندارد و حتی بهتر از آن هستیم. در تهران در زمان شلوغی، میانگین زمان انتظار حدودا ۱۲۰ ثانیه است که در تلاش برای کاهش این عدد هستیم. سطح سرویس ما در تهران ۶۹ درصد و در برخی از استان‌ها ۹۹ درصد است. "

نقش مخابرات در انتخابات

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره حضور و تاثیر این شرکت در تبلیغات انتخاباتی هم توضیح داد: " شرکت ما در بحث زیرساخت‌ها چه در بخش ثابت و چه در بخش سیار کار‌هایی را انجام داد. ما در سه مرحله قبل و حین و بعد انتخابات نقش داریم. قبل از انتخابات، وزارت کشور و شورای نگهبان درخواست‌هایی سخت افزاری و نرم افزاری داشتند که ما انجام دادیم و به آن‌ها کمک کردیم. ما توزیع کننده هستیم و تسهیلاتی را پیش بینی کردیم. ما اقداماتی را در حوزه انتخابات انجام دادیم و همکاری‌هایی هم صورت گرفته و تسهیلاتی را در اختیار صداوسیما و نامزد‌ها قرار دادیم. "

حمایت از شرکت‌های تحقیقاتی، حمایت از کل صنعت ICT 

سلطانی درخصوص مشکلات بودجه‌ای در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت:" من با سندیکای ICT کشور و سازنگان صحبت کردم، درباره میزان بودجه‌ای که باید به آن‌ها داده شود پرسیدم. کسانی که در این صنعت کار می‌کنند گفتند چیزی حدود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان باید در این صنعت تزریق شود. وقتی این عدد کم است تولید دچار رکود می‌شود و در تحقیقات و کار‌های علمی اثر گذار است و جلوی کار محققان را می‌گیرد. وقتی تحقیقات علمی بازار ندارند، دانش و پتانسیل جوانان نخبه و دانشجو‌ها به حرکت در نمی‌آید، سرمایه گذاری نیروی محرکه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ICT است. ما کارخانه‌هایی در این صنعت داریم که کارمندان و کارگران خودشان را تعدیل می‌کنند چرا که بودجه و توانی برای تولید ندارند، صنعت ICT باید در داخل کشور و در دنیا با شرکت‌های دیگر رقابت کند، ولی حمایتی از این شرکت‌ها نمی‌شود. ما امیدواریم که مانع زدایی‌ها اتفاق بیوفتد و شاهد رشد این صنعت در کشور باشیم."

سلطانی درخصوص حضور در بخش تولید محتوا گفت: "شرکت مخابرات وارد بازار دیجیتال نشده و در عمل نیز تاکنون کار مثبتی انجام نشده، یکی از بحث‌هایی که در چندماه اخیر شروع کردیم این است که در تولید و توزیع محتوا هم که بحث مهمی است، ورود کنیم. ما به این بازار مهم توجهی نکردیم و اکنون به حضور مستمر و فعال در این بخش نیز فکر می‌کنیم و بزودی از این محل هم درآمد کسب می‌کنیم. "

همکاری مخابرات با همه شرکت‌های حوزه ICT 

مدیرعامل شرکت مخابرات در ادامه گفت: ما زیرساخت همه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت اعم از ثابت و همراه را در اختیارشان می‌گذاریم. ما افزایش سرویس دهی به همه اپراتور‌ها را در دستور کار داریم و تفاهم نامه‌هایی هم امضا کردیم و قصد هم افزایی و همکاری داریم. ما می‌خواهیم به عنوان شرکت اصلی رشد کنیم تا بقیه شرکت‌ها هم رشد و توسعه پیدا کنند. سیاست ما همکاری با تمامی شرکت‌های حاضر در صنعت است.

از دولتمردان آینده می‌خواهیم از صنعت ICT  حمایت کنند

سلطانی در پایان صحبت هایش درخصوص تاثیر دولت قبل و انتظارات شرکت مخابرات از دولت آینده گفت:" ما در حوزه فناوری اطلاعات چه باید می‌شدیم و چه هستیم، پروژه‌ای عظیم و بزرگ است و قصد داریم روی آن تحقیق کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است. هر دولتی که در کشور ما روی کار بیاید در حوزه ارتباطات وظیفه سنگینی دارد. چه در بخش زیرساخت چه در بخش سرویس و فضای مجازی. سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه ICT آنقدر دقیق و جامع است که اگر سرلوحه برنامه‌های راهبردی قرار بگیرد شاهد جهش و رشد در تمامی حوزه‌ها خواهیم بود. انتظار ما از دولت آینده این است که در حوزه ICT، تمامی فرامین، دستورات و سیاست‌های رهبر انقلاب را سرلوحه کار و برنامه‌های قرار دهند و به آن‌ها عمل کنند، که اگر اینکار را کنند قطعا موفق می‌شوند و کار پیشرفت می‌کند. حمایت از صنعت  و حوزه ICT انتظاری است که از دولتمردان آینده داریم، امیدواریم با تدوین لوایح خوب در دولت و تصویب قوانین خوب در مجلس، بتوان حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های خصوصی کرد. بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد. "

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
شما حتی نمی‌خواهید حقوق و دستمزد کارکنان زیر مجموعه که ۱۲ سال مغفول مانده را بدهید و به حرف آنها گوش بدهید دیگر وای بحال مشتری مخابرات . تبلیغات بیهوده نکنید اگر مدیریت شما درست باشد باید اول سطح رضایت کارکنان بالا باشد
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
آقای سلطانی مطالبات دوازده ساله کارکنان خدوم و محجوب مخابرات را بده قبل از آنکه دیر شود .
اگاه
۱۰:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
سخره ترین سرعت رو داره شرکت مخابرات
توصیه میکنم اصلا سرویس نگیرید ازش
تجربه 7 سالمو گفتم
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
موبايل هيچكدوم از اپراتورهاي موبايل در محل زندگي ما در منطقه 8 شهرداري تهران آنتن نمي دهد چه رسد به اينترنت . براي استفاده از اينترنت به ADSL پناه برديم ولي دريغ از امكان استفاده از اين اينترنت. بارها با رفتن به مركز مخابراتي ميدان تسليحات و از 2020 و 195 پيگيري كرديم . ولي افسوس كه كوچكترين ترتيب اثري داده نشده
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
شرکت مخابرات برای مبالغ ناچیز تلفن مشترکین را قطع می کند !!!
و اعتراضات مشترکین هم بجایی نمیرسد !!!
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
نزیک یک ماه میشه اینترنت وای فای کم سرعت شده از یکی از شهرهای چهار محال بختیاری تماس میگیرم
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
ممنون از آقای سلطانی عزیز. لطفا پیگیر ایثارگران قراردادی مخابرات باشید.
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
من پارسال یک خط خریدم برای محل کارم از شماره های رند. امسال اسباب کشی کردم به محل دیگه الان مخابرات میگه که انتقال به محل جدید نمیشه ... باید تخلیه کنی بعدا"200هزار تومن بدی همان شماره رو به خودت بدیم
علی
۰۸:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام
من در روستا زندگی می کنم و متاسفانه اینترنت مخابرات بسیار کیفیت بدی دارد بطوری که در طول شبانه روز مدام قطع می شود و زمانی که پیگیر می شویم می گویند از سیم کشی خانه است و بااینکه حتی انجا رو هم عوض می کنیم باز هم کارشناس های اونجا (مثلا کارشناس) باز هم حرف خودشون رو می زنند و مشکل را به هیچ وجه گردن نمی گیرند .
بنده به شدت از اینترنت مخابرات و همه ی عوامل اون ناراضی هستم و امید وارم هرچه سریعتر خداوند ما را از شر اینترنت مخابرات حفظ بفرماید.
هموطن
۰۸:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
سرعت اینترنت خانگی مخابراتی بسیار ضعیف است و سامانه 2020 برای پاسخگویی نا مساعد است و کارشناسان مربوطه براحتی در دسترس نیستند.بهتر ای که پس از تماس با آن سامانه در ابتدا کارشناس مربوطه پاسخگو باشد.در صورتی که بصورت گویاست و همه مردم ایران از این بابت بهره مند نمی‌شوند