سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلنوشته همسر شهید رضایی نژاد پس از شرکت در انتخابات

شهره پیرانی تصویری از صفحه شناسنامه خود پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در صفحه مجازی اش منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تمامی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پر است از تصاویر شناسنامه‌های مهر خورده و برگه‌های رای که نشان از حضور پرشور و گسترده مردم ایران اسلامی در انتخاب ۲۸ خرداد دارد. انتخابات تجلی حضور اراده مردم است. زن و مرد، پیر و جوان در این حماسه شرکت کردند و رای‌های خود را به صندوق انداختند.

شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته‌ای کشور؛ پس از حضور در انتخابات تصویری از برگ مهر شناسنامه اش را منتشر کرد و برای ایران و وطن نوشت:

" وطنم!

یار بیگانه نگیرد هر که دارد یار خویش‌ای که دستی چرب داری پیشتر دیوار خویش...

من هم اول روز گفتم جان فدای روز تو

شرط مردی نیست برگردیدن از گفتار خویش (#سعدی)

برخی از دوستانم در این صفحه من را پیش از شهادت داریوش می‌شناسند برخی پس از آن. تجربیات و شناخت من از دنیای سیاست ایران عزیزمان پیش و پس از شهادت داریوش کاملا متفاوت بوده است. شاید یکی از مهمترین تاثیرات شهادت داریوش بر من این بوده که سیاست و انسان‌ها را در فضایی غیرتعصب‌آمیز و مبتنی بر شناخت خود تحلیل کنم. یک چیز برای من با شهادت داریوش مسلم شد، اگر قرار باشد دشمنان این سرزمین فردی را حذف کنند به تفکر سیاسی او نگاه نمی‌کنند اگر غیر این بود در آن اداره داریوش باید آخرین نفری بود که شهید می‌شد، ولی اتفاقا اولین نفر شد!

من دانش‌آموخته علم سیاست هستم. برای خودم تحلیل دارم. تحلیل‌های من بی‌شک می‌تواند پایه‌ی علمی داشته باشد. با این وجود هیچ‌گاه نخواسته‌ام تحلیلم در مورد مسائل سیاسی را به شما مخاطبان عزیزم تحمیل کنم. چون بر این باورم تحلیل هرکسی از سیاست مبتنی بر تجربیات شخصی اوست و قابل احترام.

اما ما در علوم سیاسی می‌خوانیم روند هر تغییر برای ماندگاری بایستی آهسته و پیوسته باشد تا ماندگار شود. با تمام دلخوری‌هایی که دارید (در برخی از آن‌ها من با شما همراه هستم)، با وجود تمام گله‌مندی‌ها در پای صندوق‌های رای حاضر شوید. راه برون رفت از هر بحران و هر بن بستی از دروازه‌های همین تک رای‌های شما گشوده میشود. به این فکر کنید مزدورانی که از طریق تلویزیون‌ها و رسانه‌هایشان که با پول فلان دولت اداره می‌شوند، به ما می‌گویند رای ندهید کجای درد‌های ما قرار دارند؟ کجای رنج‌های تحریم برای بیماران و طبقه متوسط به پایین این جامعه بوده‌اند؟ اگر غیرت و هویت ایرانی داشتند که مزدور نمی‌شدند.

ما با هم و در کنار هم هستیم. این راه با همراهی همه ما هموار می‌شود. "


بیشتر بخوانید


در ادامه پست پیرانی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.