سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سرود رای اولی‌ها در اراک

رای اولی‌های اراک در حوزه انتخابیه سرود "رای می‌دهم" را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رای اولی‌های شهر اراک با حضور در حوزه انتخابیه حاج تقوی شهر اراک سرودی با عنوان " رای می‌دهم" را اجرا کردند.

استان مرکزی یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای دارد و از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر به عنوان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

مردم استان مرکزی با جمعیتی حدود یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر و بیش از یک میلیون حائز شرایط رای دادن فرصت خواهند داشت تا با حضور پای صندوق‌های رای سرنوشت ۴ سال جامعه را رقم بزنند.

در استان مرکزی ۷۴۹ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر و ۴ هزار و ۷۷۵ نفر داوطلب شورا‌های روستا‌ها هستند که صلاحیتشان تائید شده است.

در استان مرکزی انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم در حوزه آشتیان، تفرش و فراهان برگزار می‌شود و ۴۱ داوطلب تایید صلاحیت شده برای کسب یک کرسی این حوزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تعداد صندوق‌های اخذ رای استان مرکزی امسال نسبت به دوره‌های قبل افزایش دارد و صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری ۱۱ درصد و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا ۶ درصد افزایش یافته است.

با این افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.