سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۲۱ شعبه اخذ رای در تبریز برای برگزاری انتخابات آماده است

فرماندار تبریز گفت: ۸۲۱ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه آماده است و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این امر مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریز تعداد واجدان شرایط رای در این شهرستان را یک میلیون و ۳۷۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۳۰ هزار نفر از این تعداد رای‌اولی هستند.

او با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در تبریز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شودافزود: ۲ هزار و ۸۴۰ دستگاه تمام الکترونیکی در تبریز رای مردم را اخذ می‌کنند، اما انتخابات شورا‌های سردرود، باسمنج، خسروشهر و ریاست‌جمهوری تبریز به صورت نیمه‌الکترونیکی برگزار می‌شود و شیوه برگزاری مثل دوره قبلی با برگه رای است.

او یادآور شد: هر نامزد شورا‌ها ۱۷ نفر را برای استقرار در شعبه‌ها معرفی کند به شرطی که تست منفی کرونا را ارایه دهند البته این تعداد در محل شعبه‌ها ثابت خواهند بود و حق گردش در شعبه‌های دیگر را ندارند.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات و اعلام اینکه از ساعت هفت صبح فردا انتخابات کلید می‌خورد، تصریح کرد: رای‌دهندگان کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار خود را به همراه داشته باشند و کد افراد مورد نظر را از پیش روی کاغذ یادداشت کنند و در شعبه اخذ رای به دنبال کد نباشند تا تراکم ایجاد نشود.

مهدوی تاکید کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استامپ استفاده نمی‌شود و رای‌دهندگان نیز باید خودکار شخصی به همراه داشته باشند و از دستشکش و ماسک استفاده کنند.

اوبا اشاره به اینکه تخلف انتخاباتی مشکل‌ساز در تبریز نداشته‌ایم اظهار داشت:۱۰پرونده تخلف انتخاباتی به مراجع قضایی معرفی شده که عمده تخلف آن‌ها استفاده از اقلام تبلیغات انتخاباتی در قطع بزرگ‌تر از استاندارد اعلام شده است.

او ادامه داد: بر این اساس هزار قطعه بنر از این نوع به علت تخلف در انبار انباشته شده است.

فرماندار تبریز همچنین با اشاره به اینکه نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز به علت الکترونیکی بودن بلافاصله پس از اخذ رای آخرین شعبه مشخص می‌شود، اضافه کرد: نتیجه کل آرا به ترتیب تعداد رای مشخص شده و ۱۳ نفر اصلی و هشت نفر علی‌البدل مشخص می‌شود.

مهدوی تاکید کرد: البته نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز باید به تایید هیات نظارت برسد و سپس اعلام شود، ولی به لحاظ فنی بلافاصله مشخص خواهد شد.

 سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده است،

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غغ
۰۰:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
کوچکترین کاری که جزو وظایف استانداری و فرمانداری هست انتشار ادرس شعب اخذ رای در شهرستانها هست که تقریبا تمام استانها این کار را کرده اند ولی در استان آذربایجان شرقی چندساعت مانده به شروع رای گیری هنوز خبری از انتشار لیست شعب نیست . صحت خواب اقای استاندار