سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه دولتی برای حل مشکلات زعفران کاران، راه به جایی نمی برد

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مشکلات زعفران‌کاران با نگاه دولتی و برنامه دولتی حل نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران صبح امروز در حاشیه جلسه میز تخصصی صادرات محصولات استراتژیک خراسان جنوبی گفت: مشکلات زعفران با نگاه دولتی و برنامه دولتی حل نمی‌شود، بنابراین تا به بخش خصوصی اعتماد نکنیم کاری پیش نمی‌رود.

او با بیان اینکه انتظار ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که هرآنچه در محدوده روستا انجام می‌شود را مدیریت کند، افزود: در حوزه بازاریابی و بازارسازی بخشی از کار برعهده دولت است.

بازاری بیان کرد: از سال ۸۰ بیش از ۳۵ درصد مشوق‌ها و یارانه‌ها مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در بحث خرید توافقی زعفران و زرشک اگر برنامه‌ای برای بازار و فروش نداشته باشیم دچار معضل بزرگی خواهیم شد که در بحث زعفران با این معضل مواجه شده ایم.

او ادامه داد: بهترین صادر کنندگان زنجیره ارزش دارند و در کنار آن کشاورزی قراردادی هم دارند.

بازاری با بیان اینکه ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم عنوان کرد: ما باید بر روی کیفی سازی محصول در مرحله تولید کار کنیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در استان نیازمند تمرکز صادرات به ویژه برای این سه محصول هستیم گفت: در این راستا نیاز نخست، تأمین زیرساخت‌ها است.

او با بیان اینکه باید در زمینه بسته بندی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی سندی تهیه شود اظهار کرد: صادرات و کالا‌هایی که قرار است صادر شود تابع استاندارد‌های ملی نیست.

بازاری با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان در بحث حمل هوایی زعفران کشور اختصاص یافته است تصریح کرد: در این زمینه، بسته‌های حمایتی نیز خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برای حمل هوایی محصولات کشاورزی فساد پذیر به جد پیگیر هستیم بیان کرد: امسال از محل یارانه سوخت، ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما است و حمل هوایی کالا‌های کشاورزی فساد پذیر را در دستور کار داریم.

او با بیان اینکه طرح شناسایی کیفیت زعفران سال‌ها قبل پیگیری و اجرا شد عنوان کرد: با توجه به شرایط امروز زعفران اجرای این طرح جزو ضروریات است، 

خامه زر رئیس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند نیز گفت: برای محصولات استراتژیک استان آنگونه که نیاز بود، اقدامی صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه باید شناسنامه کیفیت و سلامت محصول تهیه شود افزود: نیاز است تا استاندارد بسته بندی و حمل محصولات در استان انجام شود.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.