سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۴۳ درصد آب شرب مناطق روستایی هدر می‌رود

جزءقاسمی از هدر رفت ۴۳ درصدی آب شرب در مناطق روستایی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در رابطه با آب بدون درآمد، گفت: آب بدون درآمد عبارت است از اختلاف بین حجم آب ورودی به شبکه توزیع و مصارف مجاز با درآمد طی یک سال که دارای سه بخش هدررفت واقعی، هدررفت ظاهری و مصارف مجاز بدون درآمد است.

او افزود: هدررفت واقعی به حجمی از آب گفته می‌شود که با نشت از شبکه‌های توزیع، نشت از خطوط انتقال، نشت و سرریز مخازن و نشت از انشعابات مشترکان هدر می رود.

جزءقاسمی ادامه داد: هدررفت ظاهری هم به حجمی از آب گفته می‌شود که مصرف شده ولی به دلایل متعددی از جمله خطای تجهیزات اندازه‌گیری، انشعابات غیرمجاز و خطای قرائت و انتقال داده‌ها درست اندازه گیری نشده است.

او گفت: مصارف مجاز بدون درآمد نیز به مصارفی گفته می‌شود که استفاده از آن مجاز است، ولی درآمدی برای شرکت‌های آب و فاضلاب ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مجموع هدررفت آب شهری در استان زنجان ۲۳ درصد است،ادامه داد: ۱۰ درصد از این هدر رفت واقعی و ۱۳ درصد آن ظاهری است.

او افزود: هدررفت بخش روستایی هم ۴۳ درصد بوده که  ۲۸ درصد ظاهری و ۱۵ درصد واقعی است.

جزءقاسمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز گفت: پارسال هزار و ۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستا‌ها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند.

بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به شهر‌های زنجان، ابهر، طارم و قیدار است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.