سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کاشان:

ترمیم نشدن شکاف‌ها در انتخابات هزینه‌بر می‌شود

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه وحدت ملی، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ملاک حضور در انتخابات است، گفت: اگر شکاف‌ها و رقابت‌های ایجاد شده در انتخابات ترمیم و تعدیل نشود در آینده‌ برای نظام هزینه‌بر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان در نشست شورای اداری کاشان با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان افزود: از دیدگاه منصفانه انتخابات از برکات نظام الهی و مدیریت کشور با مردم سالاری است.

او با بیان اینکه مردم خودشان در عرصه انتخابات سرنوشت خود را رقم می‌زنند، اظهار کرد: انتخابات آزمون بزرگی است که نیرو‌های خوب با خدمات شایان توجه پای کار آمدند، از این رو وظیفه ما و هر فردی که دل در گرو کشور دارد حضور در این آزمون سرنوشت‌ساز است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه هر فردی بر پایه علاقه‌مندی به کشور و با انگیزه خدمت هر چند انگیزه الهی چندانی نداشته باشد خود را به نظام عرضه کرده است، گفت: همین‌که نامزد‌ها به میدان رقابت در عرصه کلان برای رییس جمهوری و در حوزه خرد بردی شورا‌ها آمدند، تایید شوند یا نشوند حضورشان جای تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی وظیفه دینی و الهی در نظام جمهوری اسلامی را عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: از نظر نظام اجرایی و نظارتی فردی برای منصب کارگزاری نظام تایید می‌شود که افزون بر جمهوریت و اسلامیت اعتقاد به مبانی نظام و تناسب با نظام دینی و الهی ما داشته باشد.

او با اشاره به اینکه اگر فردی از داخل فیلتر عبور نکرد به معنی ناباب یا فاسد بودن او نیست، اظهار کرد: این برهه، دوران روابط و پس از انتخابات دوران رفاقت است، اما اگر شکاف‌های ایجاد شده و فاصله‌های بوجود آمده پر و تعدیل نشود وحدت ملی آسیب می‌بیند و برای نظام الهی انقلاب اسلامی هزینه‌بر می‌شود.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه وحدت ملی، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح سه ملاک مهم برای حضور در انتخابات است، ادامه داد: دستگاه اجرایی و نظارتی در منطقه بر پایه وظیفه اخلاقی هفته پس از انتخابات با افراد احراز نشده صلاحیت ملاطفت، محبت و برایشان تفهیم کنند که شما هم فرزند انقلاب هستید، حب و بغض شخصی در کار نبوده بلکه در چهار چوب ملاک‌ها نبودید.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، رفاقت اجتماعی را خواستار شد و گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر نیز پس از انتخاب به شهردار در سازندگی و آبادانی شهر کمک کنند و همه با هم دست در دست یکدیگر بدون اینکه مانع خدمت یکدیگر شوند به مردم خدمت کنند.
آمادگی شهرستان برای برگزاری انتخاباتی قانونی، شفاف و بدون تخلف
فرماندار ویژه کاشان  گفت: مردم و مسئولان ۲۸ خرداد با رای به فرد اصلح در نمایش اقتدار و شکوه ملی شرکت کنند.



علی‌اکبر مرتضایی با تاکید انجام تبلیغات محیطی دستگاه‌های اجرایی با فضای در اختیار برای مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: نباید به نظرسنجی‌های مجازی که مبنای دقیقی برای اعتماد ندارد اطمینان کرد، چرا که مردم شریف و نجیب کاشان همواره در مقایسه با دیگر مناطق از مشارکت خوبی در انتخابات برخوردار بودند.

او با اشاره حضور ناظران بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای برای نظارت و اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاطر نشان کرد: شهرستان آمادگی برگزاری انتخابات شفاف، قانونی و بدون تخلفات را دارد.
انتخابات بزرگترین نماد مردم سالاری دینی
همچنین رییس دفتر شورای نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کاشان، انتخابات را به عنوان بزرگترین نماد مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی نزدیک ۴۲ انتخابات، هر سال یک انتخابات برگزار شده که نشان از عزم نظام و حاکمیت و توجه آن به رای مردم است.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی رای مردم را در تمام عرصه‌ها تعیین‌کننده دانست و افزود: ما به عنوان هیات نظارت بر انتخابات و همکاران فرمانداری به عنوان هیات اجرایی و مجریان انتخابات وظیفه دفاع و حفظ ۲ امانت رای مردم و جمهوری اسلامی را داریم که نباید به هیچ کدام بی تفاوت بود یا نگاه سستی داشت.

او، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی، عقلی، انسانی، دینی و ملی برشمرد و ادامه داد: وظیفه ما نه تنها شرکت در انتخابات بلکه ترغیب برای شرکت همگان است همانطور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر این فریضه تاکید کردند.

رییس دفتر شورای نظارت و بازرسی شورای نگهبان در شهرستان کاشان با تاکید بر اینکه آن‌ها نیز به عنوان مسوولان و نمایندگان حاکمیت وظیفه و کمک برای ایجاد زمینه حضور حداکثری را دارند اذعان داشت: امروز همه دشمنان دندان تیز کردند تا با طرح ادعای جدایی مردم از نظام و وجود مشکلات اقتصادی و تنگنا‌ها بگویند انگیزه کافی برای مردم وجود ندارد.

حجت‌الاسلام بصیرتی تصریح کرد: وظیفه کارمندان اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی اینست که با برخورد و رفتار خوب در گره‌گشایی از ارباب رجوع آن‌ها را ترغیب به مشارکت کنند، چرا که اگر این وظیفه را درست انجام ندهند و باعث دلخوری، بی‌انگیزگی و فراهم کردن زمینه کمرنگ شدن حضور مردم شوند به انتخابات خیانت کردند.

او بحث ویژه این دوره از انتخابات را کرونا و دغدغه بسیار جدی و مهم هیات نظارت و اجرایی شهرستان برای حفظ سلامت مجریان، ناظران و مردم عنوان کرد و گفت: تمامی هم و غم هیات نظارت، اجرایی، ارگان‌ها و نهاد‌ها حفظ سلامت مردم است.

به گفته او، در این راستا یک درصد به ظرفیت شعب اضافه شد و حتی فضای بعضی شعبه‌های کوچک اخذ رای به شعبه‌های بزرگتر تغییر داده شد.

حجت‌الاسلام بصیرتی هیات نظارت و اجرایی را همراه با هم، در تعامل بدون نگاه مچ‌گیری و به عنوان ۲ بال برای برگزاری انتخابات سالم دانست و اضافه کرد: همه ما با مدیریت در برقراری روابط خوب، رفاقت، بدون ایجاد حساسیت و با رهنمود‌های مشفقانه و توصیه‌های هدایتگر نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان مسیر برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در این خطه را طی می‌کنیم.

او با اشاره به حضور نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نیرو‌ی ناظر در دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کاشان که دوره‌های متعدد آموزشی را به صورت مجازی فرا گرفتند، گفت: همه اقشار و گروه‌های سنی مختلف از اصناف و اداره‌ها، نظارت بر انتخابات را به صورت مردمی بر عهده دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.