سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی حقابه آب کشاورزی از بالادست کارون در آبادان/ شوری آب و تهدید نخلستان ها

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس گفت: مسئولان باید به وعده خود در قبال رهاسازی حقابه آب کشاورزی از بالادست کارون و تامین آب آشامیدنی مردم عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سید مجتبی محفوظی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:هم اکنون میزان شوری آب بهمنشیر در ایستگاه طرح بخاخ هفت هزار و ۶۰۰ میکروموس و در کارون در ایستگاه مارد ۶ هزارو ۶۰۰ میکروموس است که برای برطرف شدن بخشی از مشکل شوری آب مزارع آبادان نیاز به رهاسازی ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه آب از پشت سدها است.

او افزود: مسئولان تاکنون به قول خود در خصوص رهاسازی آب از بالادست کارون عمل نکردند و این امر سبب شده نخلستان‌ها و بخش دامپروری مردم منطقه به خطر بیافتد.

محفوظی ادامه داد:نتیجه زحمت و تلاش یکساله کشاورزان در این چند ماه به ثمر می‌نشیند و اگر شوری آب ادامه داشته باشد مسلما کشاورزان آبادان با بحران جدی مواجه خواهند شد.

او به میزان آب اختصاص یافته از طرح آب غدیر برای آبادان گفت:سهمیه آبادان از این طرح آبرسانی تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مصارف خانگی آبادان نیاز به ۳۰  متر مکعب آب در ثانیه است و برای عبور از بحران خشکسالی میزان نیاز آبی شهرستان آبادان ۱۶۰ مترمکعب می باشد تا شوری آب آشامیدنی برطرف  شود.

محفوظی افزود: مسؤلان باید به وعده خود در قبال رهاسازی حقابه آب کشاورزی از بالادست کارون و تامین آب آشامیدنی مردم عمل کنند.

آبادان دارای ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: شوری آب ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.