سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات شوراها؛

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آماده خلق حماسه‌ای ماندگار/ پیش بینی۱۵۷ شعبه اخذ رای در چابهار

آخرین خبر‌های انتخابات شورا‌ها در سیستان و بلوچستان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شماری از علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ضمن دعوت مردم این استان برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات روز جمعه، این حضور گسترده را باعث یاس دشمنان و ایجاد اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی دانستند.

سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قومی و مذهبی خاص خود یکی از نقاط استراتژیک و حساسی است که دشمنان همواره در آن بدنبال ایجاد اختلافات مذهبی و قومی هستند تا بتوانند از این طریق در نظام مقدس ایران اسلامی رخنه ایجاد کنند.

مردم این استان پیرو دو مذهب شیعه و سنی هستند و سالیان سال برادرانه و برابرانه با یکدیگر زندگی، داد و ستد و ازدواج و وصلت کرده‌اند.

دشمنان اسلام و نظام اسلامی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در موقعیت زمانی کنونی، سخت به دنبال ادامه راه کج خود مبنی بر ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب این استان بوده و هستند که با هوشیاری مردم و مسوولان تمام نقشه‌های آنها نقش بر آب شده و می‌شود.

وحدت و انسجام اقوام و طوایف شیعه و سنی با یکدیگر در سیستان و بلوچستان در طول تاریخ، بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون این استان را به الگو و دیارو سرزمین وحدت تبدیل کرده است

چه بعد از انقلاب و چه حتی قبل از انقلاب علما همواره در ایران جایگاه ویژه‌ای داشتندآنان در طی مسیر پر فراز و نشیب اتفاقات گوناگون در کشور راه را برای مردم روشن و آنان را از نقشه‌های دشمنان آگاه کردند در شرایط کنونی نیز علمای شیعه و سنی در جای جای ایران تریبون‌های هدایت و آموزش را به عنوان مسندی برای روشنگری مردم در نظر گرفته و اصول و راهبردهای انقلاب را بر مردم تشریح و از اهمیت اتفاقاتی چون انتخابات و لزوم مشارکت در آن می‌گویند.

اهمیت حضور فعالانه و حداکثری مردم پای صندوق‌های رای در نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست زیرا در این‌ نظام همواره بر نقش و رای مردم در تمامی زمینه‌ها تاکید فراوان شده و جمله مشهور امام خمینی(ره) که (میزان رای ملت است) گواهی بر ضرورت این مشارکت است بنابراین از آنجا که چیزی تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تعیین سرنوشت ملتمان باقی‌نمانده در این روزهای حیاتی با تعدادی از شخصیت‌ها و علمای تاثیرگذار اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان گفت‌وگو کردیم تا از اهمیت مشارکت مردم، ابعاد تاثیر این مشارکت و نقشی که در سرنوشت ملت و استانمان دارد جویا شویم.

مشارکت در انتخابات وظیفه‌ی همگانی

امام جمعه اهل سنت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اهل‌سنت در انتخابات روز جمعه مشارکت بالا خواهند داشت افزود: مردم در انتخابات باید شرکت کرده و رای دهند و انتظار است مشارکت در انتخابات چشمگیر باشد تا دشمنان یک بار دیگر مایوس و سرخورده شوند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و حقی در قانون برای افراد در کشور بوده که در صورت استفاده نکردن و عدم مشارکت این حق ضایع خواهد شد.

او  با بیان اینکه مسائل مختلف و مشکلات باید جبران شود و با انتخابات دولت‌ها و افراد توانمند و کارآمد روی کار خواهند آمد افزود: مردم باید در انتخاب افراد به ویژگی اصلح بودن کاندیداهای مورد نظر توجه و دقت کافی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرد اصلح در انتخابات خاطرنشان کرد: اصلح آن است که دلسوز کشور و مردم باشد و تنها به اطرافش متمرکز نبوده و دید وسیع نسبت به موضوعات و مسائل مختلف داشته باشد.

او  ادامه داد: فرد اصلح باید نظرش وابسته به نظر مردم، ملت و تمام جهان و نسبت به موضوع انسانیت توجه لازم و نگاه واسع داشته باشد و قائل به تبعیض در میان افراد مختلف جامعه نبوده و با تعهد کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت همه‌جانبه را محقق کند.

مولوی ساداتی افزود: فرد اصلح در انتخابات باید به ارتباط با جهان، جهان اسلام و جهان امروز همت داشته باشد زیرا جمهوری اسلامی ایران کشوری است با پیشینه بسیار بزرگی در دنیا که این مهم از حیث فرهنگی و اجتماعی امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در انتخاب فرد اصلح همگان باید به فکر پیشرفت و رسیدن به اهداف و برنامه‌های کشور باشد و فردگرایی نباید مدنظر باشد بلکه نگاه گروهی و فراجناحی باید مسلط بر تمام موضوعات قرار گیرد.

لزوم انتخاب اصلح

کارشناس ارشد نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در اموراهل‌سنت سیستان و بلوچستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اداره امور کشور به دست مردم افتاد در حالیکه قبل از آن مردم هیچ نقشی در تعیین مسوولان و سرنوشتشان نداشتند و تمامی این مسوولان انتصابی بودند.

مولوی عبدالغنی دهانی افزود: مردم انتخابات را برای خود یک وظیفه بدانند و با انتخاب اصلح در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری به توسعه و آبادانی شهر و کشور کمک کنند.

او  با بیان اینکه دشمنان نظام درصدد این هستند که حضور مردم در انتخابات کم رنگ باشد خاطرنشان کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است که می‌تواند یک رییس جمهوری شجاع در راس آن قرار گرفته و باعث پیشرفت جامعه شود.

کارشناس ارشد نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مردمی است که سرنوشتشان به دست خودشان رقم می‌خورد اظهارداشت: هر چقدر حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان گسترده‌تر باشد نشان می‌دهد که مردم به کشور و نظام شان وفادارتر هستند.

او  با بیان اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد همواره حضور مردم در انتخابات پررنگ بوده و نشان می‌دهد که مردم همواره پای آرمان‌های نظام و رهبری بوده و خواهند بود تصریح کرد: همگان در انتخابات باید به دنبال یک فرد توانمند و اصلح باشند و این مهم را به عنوان وظیفه خود در نظر گرفته و به آن اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت در انتخابات عامل تحکیم وحدت ملی

امام جمعه هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: شرکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات باعث تحکیم وحدت ملی و تقویت قدرت داخلی و بین‌المللی کشورمان خواهد شد.

حجت الاسلام محمد راشکی افزود: همه ایرانیان با تمام سلایق و گرایشات سیاسی باید با تمام توان پای صندوق‌های رأی حاضر و رای خود را به قصد ادای تکلیف به صندوق بیندازند و در شرنوشت خود شریک باشند.

او کرد: برابر دستورات الهی و متن صریح قرآن کریم خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر به دست خودشان بنابراین تمام انسان‌ها مکلفند در مورد سرنوشت خویش تصمیم بگیرند و با انتخابی شایسته آینده‌ای روشن را برای مملکت خود رقم بزنند.

امام جمعه هیرمند بیان کرد: کاندیدای اصلح ریاست جمهوری باید دارای روحیه‌ای جهادی، خیرخواه مردم و سرباز مطیع ولایت، پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی، به قدرت داخلی و توان جوانان متعهد، متخصص انقلابی و ایمان داشته باشند.

او  ادامه داد: دشمنان ما از ماه‌ها قبل با تبلیغات گسترده و فضا سازی مسموم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، سخت در تلاشند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را به حداقل برسانند لذا شرکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری موجب یاس و ناامیدی دشمنان ما خواهد شد.

حجت الاسلام راشکی خاطرنشان کرد: امروز تمامی دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید یکدل و یکصدا با عزمی راسخ در این عرصه سرنوشت ساز حضور یابند و دست رد به سینه عناصر خارجی و منافقان کوردل و شیطان صفت و حامیان آنان بزنند.

او  تصریح کرد: مردم ما نتیجه حضور خود در انتخابات را به وضوح مشاهده‌ کرده‌اند برای همین با وجود همه مشکلات و مشقات در انتخابات شرکت می‌کنند پیش‌بینی‌های مطرح شده در سطح جامعه بدون هرگونه پشتوانه منطقی و مستدل هست و صندوق‌های رأی میزان مشارکت قطعی مردم در انتخابات را مشخص خواهدکرد.

امام جمعه هیرمند بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری عرصه تحول در مدیریت اجرایی مملکت است مردم ایران آزادانه و بدون هیچ‌گونه اجبار و اکراه به گرایشات سیاسی مورد نظر خود رای می‌دهند.

او  خاطرنشان کرد: به عنوان خادم مردم در یکی از مناطق حساس و استراتژیک که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی یاد کرده‌اند از عموم ملت شریف ایران اسلامی و مردم مرزدار و غیور هیرمند می‌خواهم با شرکت آگاهانه و منسجم خویش در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب زده و جایگاه کشورمان را در میان قدرت‌های بین‌المللی حفظ کنند.

حضور در انتخابات تکلیف شرعی و ملی همگان

امام جمعه اهل سنت بزمان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هر ایرانی که کشور خود را دوست دارد باید بداند که حضور در انتخابات از لحاظ دینی، شرعی و ملی یک تکلیف همگانی است و باید مشارکت فعالانه در این عرصه داشته باشد.

مولوی محمدعلی جهانگیر زهی با بیان اینکه اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است افزود: مردم از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی نیستند و امیدواریم رییس جمهوری آینده در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و روحیه مردم تلاش و امید و نشاط را به مردم باز گرداند.

او  با اشاره به اینکه قرآن کریم معیارهایی برای انتخاب افراد اصلح بیان کرده افزود: در قرآن به خصوصیاتی از جمله علم و آگاهی، تعهد و امانتداری، قدرتمند بودن و توجه به نیاز جامعه و ارزش‌ها اشاره شده است تا انتخاب آگاهانه داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت بزمان خاطرنشان کرد: شناخت ویژگی‌های فرد اصلح در اینجا اهمیت فراوانی دارد و بایستی نسبت به آن‌ها آگاهی داشت که برخی از این ویژگی‌ها شامل ایمان، شجاعت، مدیریت داشتن، ایمان و اعتقاد داشتن به توان داخلی و نیروهای داخلی کشور و با انگیزه بودن در انجام امورات مختلف است.

حضور در انتخابات واجب هر ایرانی

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از لحاظ شرعی و قانونی برای هر ایرانی فرض و واجب است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی اظهارداشت: کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای از آن طرف آب تلاش می کنند مردم در انتخابات شرکت نکنند دوستان ما نیستند بلکه افرادی هستند که دست آنان به خون خیلی از فرزندان این کشور آلوده است.

او ا تاکید بر اینکه مردم باید بدون تعصب قومی، قبیله‌ای و مذهبی در انتخابات شرکت کنند افزود:حضور گسترده و انتخاب آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی، منجر به یأس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان می‌شود و عزت، اقتدار و افتخار برای ایران و ایرانیان را در پی دارد

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر با تأکید بر مشارکت آحاد مردم در انتخابات ٢٨ خردادماه گفت: باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که دارای مدیریت و کفایت مدیریت، با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد و به توانمندی‌های داخلی و جوانان معتقد باشد.

شرکت در انتخابات مصداق عمل به قرآن

امام جمعه شهر علی اکبر شهرستان هامون اظهارداشت: مردم‌سالاری اسلامی و انتخابات، متّخَذ از متن اسلام و متن قرآن است آن‌کسانی که سیاست را از اسلام جدا و نفی می‌کنند، اسلام و آیات قرآن را نفهمیده‌اند.

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی افزود: شرکت در انتخابات بسیار مهم بوده چراکه آیات قرآن چه آنچه مربوط به نماز و روزه، زکات و حج، چه آنچه مربوط به جهاد، چه آنچه مربوط به ارتباطات مردم در یک جامعه و چه آنچه مربوط به حاکمیّت حاکم اسلامی در جامعه این‌ها همه‌ سیاست‌ها متعلّق به اسلام است.

او  بیان کرد: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت اجرایی در کشور و شهر و روستا با رای مردم و شرکت در انتخابات با متانت، آرامش، صفا و صمیمیت، بین خدمتگزاران نظام دست‌به‌دست می‌شود یک پدیده‌ی بسیار ارزشمند و مهمی ناشی از مردم‌سالاری اسلامی که اسلام به ما داده است.

او خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات، تصویر راستین از ملتی که مردم‌سالاری اسلامی را نه با زبان که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعوی انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته است.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی تصریح کرد: شرکت مردم در انتخابات از مهمترین مظاهر مردم سالاری دینی و دخالت مردم در سرنوست خود بوده در اسلام و جمهوری اسلامی تقوای الهی و عدالت اجتماعی و خدمت به مردم پایه اصلی مشروعیت است اما این مشروعیت بدون رای و مشارکت عمومی مقبولیت و کارایی ندارد.

او  ادامه داد: رأی مردم و انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بسیار مهم است ما نباید فراموش کنیم که در سخت‌ترین دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که کشور زیر بمباران دشمن بود، انتخابات تعطیل نشد حتّی تا امروز یک روز انتخابات در ایران تأخیر نیفتاده کدام دموکراسی را در دنیا شما سراغ دارید که اینطور باشد.

انتخابات و توسعه ایران اسلامی

امام جماعت اهل سنت مسجد الاقصی زاهدان گفت: انتخابات یک امر واجب بوده و بنا بر وظیفه شرعی باید در امر مهم با حضور حداکثری مشارکت کرد چرا که توسعه‌ ایران اسلامی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

مولوی بلال حقانی منش افزود: در این مسیر باید با شناخت و تحقیق از کاندید اصلح به فردی رای دهیم که توان مدیریت داشته باشد اگر در شناخت فرد اصلح تردیدی وجود دارد باید از ظرفیت بزرگان و نخبگان در استفاده کرد.

این عالم اهل سنت ادامه داد:به فرموده حضرت علی(ع) اگر در راهی قرار گرفتیم و دشمن برای ما مخالفت نکرد باید در آن مسیر تجدید نظر کرد اکنون راهی که ملت ایران در آن قرار گرفته راه قرآن، اسلام و پیامبر (ص) است و این مهم دشمنان زیادی دارد.

او  تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی و شبکه های معاند در این زمینه گوی سبقت را ربوده و این به غفلت دولت و دولتمردان بر می‌گردد به این علت که اگر توجه به این امر صورت می گرفت امروز دشمن تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات را با تبلغات از این طریق دنبال نمی کرد.

امام جماعت اهل سنت مسجد الاقصی زاهدان گفت: سرنوشت هرملتی به دست خود آن ملت مشخص می‌شود بر این اساس بر عهده تمام افراد است که پای صندوق‌های رای حضور یافته و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته و سهیم باشند.

او  بیان کرد: جایگاه ملت و کشور ایران بیش از این است و باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنیم تا با سوء مدیریت افراد بیش از این مواجه نشویم، این سوء مدیریت ها به نحوه انتخاب ما بر می گردد که باید هوشیارانه و آگاهانه انتخاب کنیم تا کشور از مشکلات نجات یابد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مشارکت مردمی در اداره امور کشور حرف نخست را زده و در تمامی ادوار دشمنان، ایادی استکبار و صهیونیسم جهانی همواره در تلاش بوده‌اند که مشارکت مردم در انتخابات‌های گوناگون کشور را پایین جلوه دهند اما هیچ‌گاه به اهداف شومشان نرسیدند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور افزود: مشارکت جدی و همه‌جانبه مردم در انتخابات تکلیف شرعی و دینی همگان بوده زیرا هر رای ادای احترام به نظام، خون شهدا و آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

او با اشاره به اینکه مردم ما ملت بیداری هستند که با شرکت در انتخابات برای سرنوشتشان تعیین تکلیف می کنند اظهارداشت: مردم آگاه و هوشیار سیستان و بلوچستان در انتخاب‌های خود در انتخابات‌ مختلف از مسائل حزبی، جناحی که به سود کشور نبوده خارج شده و به کسی رای می‌دهند که انتخاب قوی باشد.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با بیان اینکه بایستی کشور به دست صالحان، نیکان و افراد آشنا به طبقه ضعیف و فرودست جامعه بیفتد خاطرنشان کرد: همان‌گونه که سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد سلیمانی در منطقه سبب شکست و خواری داعش شد و فرهنگ عظیم مقاومت را شکل داد رییس جمهوری آینده نیز باید همچون شهید سلیمانی پای کار باشد و همانند این شهید بزرگوار خون خود را برای نظام و میهن و اسلام نثار کند.

او  با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت و شوراهای قوی، جوان و کارآمد و انقلابی جمهوری اسلامی ایران به سوی پیروزی و قله‌های رفیع خواهد رفت تصریح کرد: رییس جمهوری باید از میان مردم و از طبقه آنان باشد و عدالت را در جامعه حاکم کند همچنین خداوند نعمت‌های گوناگونی به این کشور داده که اگر تا سالیان سال هم تحریم باشد پابرجا و استوار خواهد بود.

انتخابات راهی برای مبارزه با استکبار

علمای شیعه و سنی هر کدام در صحبت‌های جداگانه و در تریبون‌های مختلف با اتکا به اندیشه‌های ناب اسلامی همواره بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشتند آنان این روزها اهمیت این مشارکت و نقش راهبردی آن بر جنبه‌های مختلف زندگی را تبیین و خطرات عدم مشارکت و تبعاتش را روشن ساختند این نقش و وظیفه علما که در برهه‌های حساس در جامعه هدف خود پیشررو بوده و نسبت به سرنوشت همگان حساس باشند آیینی است که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در جای جای سیره خود به آن اشاره و در راه تحقق حکومت اسلامی و روشن سازی افکار عمومی در جهت نابودی طاغوت و برپایی حق از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا میراثی چون انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای مردم این روزگار به یادگار بماند و تنه استکبار جهانی از ترس این نظام همواره بلرزد.

سران طوایف سیستان و بلوچستان مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند

سران طوایف، معتمدان و ریش‌سفیدان و نخبگان سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای از مردم این استان برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.

در بیانیه مشترک سران طوایف، معتمدان، ریش‌سفیدان و نخبگان سیستان و بلوچستان در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ آمده است: مردم شریف و عزیز سیستان و بلوچستان انتخابات یکی از مصادیق مهم همبستگی و اتحاد و نمایش اراده خود به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بوده و سبب ایجاد همدلی و اثرگذاری در تعیین سرنوشت استان و کشور می شود.

انتخابات بهترین صحنه برای استفاده از حق خود در تعیین سرنوشت و پیگیری مطالبات قانونی در استان و کشور است و مردمان سیستان و بلوچستان در مقاطع مختلف حضور فعال و اثرگذاری در انتخابات داشته و نقشه‌های دشمنان و کسانی که با بزرگنمایی مشکلات و کاستی‌ها به دنبال ایجاد تفرقه تجزیه و ایجاد بدبینی بین قوم بلوچ و سیستانی بوده را خنثی کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:« کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق های رای منع و یا القاء به بی‌فایده بودن انتخابات را می کنند دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند بنابراین به حرف آنان اعتنا نکنید.»

ما ضمن اعلام حضور پرشور خود در انتخابات و دعوت از همه اقشار مردم برای شرکت در این رزمایش همدلی به نمایندگی از مردم غیور استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌کنیم که با حضور حداکثری در انتخابات به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم در عمل نشان خواهیم داد که این استان پایتخت وحدت اسلامی و از حق تعیین سرنوشت خود نخواهد گذشت.

از مسوولان و رییس جمهوری منتخب مردم نیز درخواست می‌کنیم با تمام توان و با استفاده از نیروهای جوان و مومن نسبت به توسعه، پیشرفت و آبادانی این استان تلاش کند چرا که در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.

۱۵۷ شعبه اخذ رای در شهرستان چابهار پیش بینی شده است

بامری فرماندار چابهار گفت: ۱۵۷ شعبه شهری و روستایی در سطح شهرستان چابهار برای جمع آوری آرا آماده شده و ۳ هزار نفر در امر انتخابات مشارکت دارند.

 رحمدل بامری  گفت: در شهرستان چابهار ۸۵۰ نفر برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا ثبت نام کردند که ۹۵ درصد آن‌ها تأیید شدند.

او گفت: تمامی بستر‌ها برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده و ۱۵۷ شعبه روستایی و شهری در سطح این شهرستان به امر جمع آوری آرا مردم می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه، تعداد ۳ هزار نفر هم در امر نظارت و برگزاری انتخابات با ما مشارکت می‌کنند، افزود: نظام سلطه آخرین تلاش‌های خود را برای مداخله وبی اثر کردن انتخابات بکار گرفته است، اما بحول قوه الهی و داعیه رهبری معظم انقلاب اسلامی ره به جایی نبرده و متحمل شکست می‌شوند.

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است

امام جمعه مسجد محمد رسول الله (ص) اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم‌سالاری دینی و دارای اهمیت راهبردی در کشور است.

مولوی شمس الحق دامنی از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات در عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی هر فرد یاد کرد و اظهارداشت: حضور در انتخابات بر هر ایرانی از لحاظ شرعی و قانونی لازم است.

او  با دعوت از آحاد مردم برای مشارکت حداکثری افزود: انتخابات این فرصت را به ما می‌دهد که خودمان بتوانیم به مدت چهارسال سرنوشت کشور و حتی شهر و محله و روستای خودمان را رقم بزنیم.

امام جمعه مسجد محمد رسول الله (ص) اهل سنت ایرانشهر با تاکید بر لزوم انتخاب اصلح بیان کرد: مردم امروز با مشکلات و تنگناهای اقتصادی مواجه هستند اما نباید این نارسایی‌ها و یا چالش‌ها بهانه‌ای برای کمرنگ شدن حضور در صحنه انتخابات از سوی آنان شود چراکه این خواسته دشمن است.

او  با تاکید بر حضور گسترده مردم تصریح کرد: به همان میزان که انتخابات و اصل حضور در صحنه امری مهم، ارزشمند و واجب است انتخاب فرد اصلح در هر انتخاباتی به ویژه ریاست جمهوری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دامنی با اشاره به توطئه‌های دشمنان افزود: دشمن از هر فرصتی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و ضربه زدن به آن استفاده می‌کند تا حضور مردم را کمرنگ و مشارکت آنان را در انتخابات کاهش دهد بنابراین حضور حداکثری نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

او  بیان کرد: مردم شهرستان ایرانشهر در تمام عرصه‌های انقلاب بویژه انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌اند که به امید پروردگار در روز ٢٨ خرداد نیز با حضور پرنگ خودشان وفاداریشان را به نظام به نمایش خواهند گذاشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.