سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان سمنان ۱۳۵هزار و ۹۳۵ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد

فرماندار سمنان گفت: ۱۳۵ هزار و ۹۳۵ نفر از جمعیت شهرستان سمنان واجد شرایط رای دادن در ۲۸ خرداد هستند تا با حضور در پای صندوق‌های رای پشتوانه نظام باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نادر فخری فرماندار فرماندار سمنان گفت: از مجموع افراد دارای شرایط شرکت در انتخابات ۲ هزار و ۹۹۰ نفر رای اولی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت.

فخری با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور، از تمامی نمایندگان فرماندار، بازرسان و عوامل اجرایی خواست تا با نهایت دقت و تلاش خود، برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو تلاش کنند و بر اساس دستورالعمل‌های انتخابات و قوانین و مقررات شعب اخذ رای وظایف خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند.

او تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی از تمامی ظرفیت‌های موجود در ادارات برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات استفاده کنند.

فخری افزود: مشارکت بالا در انتخابات در درجه نخست اهمیت قرار دارد و به دلیل اهمیت موضوع در بعد داخلی و بین المللی، ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها برای تبیین جایگاه انتخابات و اهمیت مشارکت در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار سمنان گفت: انتخابات امسال ۹ شعبه اخذ رای نسبت به تعداد شعب انتخابات سال ۹۶ در سمنان افزوده شد و در مجموع امسال ۱۵۲ شعبه اخذ رای در شهرستان سمنان در بیست و هشتم خرداد فعال خواهد بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه آینده برگزار می‌شود.

بر اساس آمار‌های رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور و استان سمنان برگزار شده است که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ۷۲.۵ درصد است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.