سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری در ۸۰ نقطه افغانستان میان طالبان و نیرو‌های امنیتی در ۲۴ ساعت گذشته

منابع خبری اعلام کردند دست کم در ۲۴ ساعت گذشته در ۸۰ نقطه افغانستان میان طالبان و نیرو‌های امنیتی درگیری گزارش شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه طلوع نیوز به نقل از برخی منابع امنیتی گزارش داد درگیری میان نیرو‌های امنیتی افغانستان و طالبان در دست کم ۸۰ منطقه این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته است.

بر اساس اعلام این منابع، بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های طالبان و ۹۰ نفر از نیرو‌های امنیتی در این درگیری‌ها کشته شدند. البته نه طالبان و نه دولت افغانستان هیچ کدام آماری از تعداد قربانیان خود ارائه ندادند.

در همین حال برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد ولایت فاریاب در حال دست به دست شدن میان طالبان و نیرو‌های امنیتی است و هر دو طرف نیز ادعای کنترل بر این منطقه را دارند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان اعلام کردند نیرو‌های امنیتی کنترل مرکز ولسوالی خان آباد در ولایت قندوز را بار دیگر در دست گرفتند. این در حالی است که مرکز این ولسوالی دو روز پیش به دست طالبان افتاده بود.

«فرید مشعل» فرمانده پلیس قندوز اعلام کرد این ولسوالی کاملا تحت کنترل نیرو‌های امنیتی قرار دارد. همچنین عبدالستار حسینی، نماینده مجلس افغانستان گفت: ولسوالی جاوین سقوط کرده و برادران و خواهران ما شهید شده اند.

درگیری‌های شدیدی میز در ولسوالی دولت آباد قندوز گزارش شده است. گزارش‌ها می‌گویند تعدادی از نیرو‌های امنیتی در محاصره طالبان در منطقه اوبا قندوز قرار دارند.

در ولایت غزنی گزارش‌هایی وجود دارد که یک هلی کوپتر نظامی مورد استفاده ارتش ملی افغانستان توسط طالبان مورد اصابت قرار گرفته است.

عبدالاحد بیک عضو شورای ولایتی فاریاب نیز گفت: در نتیجه جنگ بین طالبان و نیرو‌های امنیتی، متأسفانه ۱۵ کماندو و اعضای ارتش به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.