سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمی:

بزرگترین دستاورد‌های ایران در تحریم‌ها بود

وزیر پیشین نفت با بیان اینکه بزرگترین و اوج دستاورد‌های ایران در طول چند دهه گذشته در تحریم‌ها بوده است، گفت: ما توانستیم با صلابت و اعتماد به جوانان و ظرفیت‌های داخلی از همه گردنه‌های سخت عبور کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رستم قاسمی در جمع حامیان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در گراش استان فارس، گفت: ما تجربه‌های بزرگ و ثابت شده‌ای از دور زدن تحریم‌ها و تکیه و توجه به توانمندی‌های داخلی داریم.

او بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس و پس از آن دوران سازندگی و بازسازی ایران که ما در اوج شدیدترین تحریم‌ها اعم از تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل، تحریم‌های اروپا و به گفته سران کشور آمریکا تحت شدیدترین فشار‌ها و تحریم فلج کننده بودیم به دستاورد‌های عظیم در حوزه‌های مختلف رسیدیم.

وزیر پیشین نفت گفت: ما توانستیم با صلابت و اعتماد به جوانان و ظرفیت‌های داخلی از همه گردنه‌های سخت عبور کنیم.

او اضافه کرد: در اوج تحریم‌ها صنعت نفت کشور که تجهیزات پیشرفته‌ای می‌خواهد و همه شرکت‌های خارجی که به ایران آمده بودند از جمله چهار شرکت خارجی از ایران رفتتند و ما توانستیم روی پای خود بایستیم و بسیاری از نیاز‌های این صنعت پیشرو و محرک را با دست توانمند جوانان و نخبگان کشورمان به ثمر برسانیم.

او با بیان اینکه کسی البته پیش بینی این همه تحریم‌های سخت و فشار‌های ظالمانه دشمن در آن شرایط را نمی‌کرد گفت: اما وقتی اندیشه و امید و اعتماد به توانمندی‌های داخلی باشد عبور از هر مشکل و گردنه سختی ممکن است.

وزیر پیشین نفت ادامه داد: بسیاری از مشکلات و تنگنا‌های کنونی کشور همچون مسکن ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و چنانچه به توان داخلی تکیه کنیم مشکلات نیز قابل حل است.

او گفت: در اوج همین تحریم‌ها و طی دو سال با درآمدی بالای ۱۵۸ میلیارد دلار از فروش نفت توانستیم ساخت حدود چهار میلیون مسکن برای جوانان این مملکت را آغاز کنیم.

قاسمی ادامه داد: امروزه جوانان این کشور که کمرشان زیر فقر، تبعیض و مشکلات متعدد اعتیاد و فساد و بی خانمانی خم شده همچنان نیازمند حمایت هستند و مسکن به عنوان نیاز مبرم و اولیه هر جوان ایرانی باید تامین شود.

او گفت: هم اینک در کشور سالانه حدود یک میلیون مسکن باید ساخته شود که این کارهم ازدواج جوانان را که هم اینک در بدترین شکل ممکن قرار دارد و سن ازدواج به شدت بالا رفته را نیز سامان خواهد داد و هم البته بسیاری از صنایع وابسته نیز به تحرک و فعالیت و پویایی دوباره درمی آیند.

قاسمی مردم شهرستان گراش را به حضور با صلابت، پرشور و گسترده در انتخابات جمعه ۲۸ خرداد دعوت کرد و گفت: بدانیم که ایران قوی و عزتمند برای عبور از تنگنا‌ها و مشکلات نیازمند حضور مردم در صحنه انتخابات است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.