سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت جهادی دانشجویان برای ارتقاء بینش سیاسی-انتخاباتی در اراک

فعالان دانشجویی در یک حرکت جهادی با ارزیابی نامزد‌های انتخاباتی شورای شهر اراک برای شناخت آن‌ها کارنامه تهیه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فعالان دانشجویی شهر اراک با هدف ارتقاء بینش سیاسی-انتخاباتی در یک حرکت جهادی نامزد‌های انتخاباتی شورای شهر اراک را در زمینه‌های مختلف در ۳ محور تعهد، تخصص، محافظه کار نبودن ارزیابی کردند و کارنامه نامزد‌ها را در فضای مجازی منتشر کردند.

محمدجواد سلطانی نژاد مسئول این گروه دانشجویی با بیان اینکه بعد از احراز صلاحیت‌ها کارمان را شروع کردیم گفت: ابتدا یک فراخوان عمومی برای شرکت ۲۰۴ نامزد احراز صلاحیت شده در نشست ارزیابی تخصصی دادیم.

سلطانی نژاد با بیان اینکه برخی ازنامزد‌ها به دلایلی مبهم از شرکت در برنامه انصراف دادند افزود: از این ۲۰۴ نفر در مجموع با هفتاد نفر از نامزد‌های شورای هماهنگ شد که با توجه به محدودیت وقت و اتمام زمان فعالیت تبلیغاتی موفق شدیم با ۴۵ نفر از نامزد‌ها نشست ارزیابی تخصصی برگزار کنیم.

او اضافه کرد: با توجه به پاسخ تک تک نامزد‌های حضور یافته در نشست تخصصی در نهایت کارنامه‌ای مجزا برای هریک از آن‌ها صادر شد و در اختیار مردم قرار گرفت که این کار کمک قابل توجهی در انتخاب افراد اصلح به مردم خواهد کرد.

مسئول این گروه دانشجویی با بیان اینکه در مجموع حدود ۲۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در نشست‌های ارزیابی تخصصی فعالیت داشتند بیان کرد: نشست‌ها بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری سیاسی و جریانی و به صورت مجزا با هر نمزد برگزار شد.

او ادامه داد: ابتدا در راستای شفافیت از نامزد حضور یافته یک‌سری سوالات از قبیل: شغل، میزان درآمد، خودرو شخصی و ... پرسیده شد و بعد از آن نامزد‌ها در زمان مشخص به یک‌سری سوالات عمومی پاسخ داند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: نامزد‌ها سپس در زمان معین به سوالات تخصصی نخبگان دانشجویی پاسخ داند و هر یک از دانشجویان هم با توجه به پاسخ‌های نامزد‌های محترم در فرم طراحی شده نمره دادند.

او با اشاره به اینکه این ایده از زمان اعلام اسامی احراز صلاحیت شده شروع شد گفت: دران زمان بعضی از افراد ردصلاحیت شده قصد داشتند با بیان موارد خلاف واقع، فضای انتخابات را مسموم کنند.

مسئول این گروه دانشجویی بیان کرد: در همان زمان ما با هدف تنویر افکار عمومی یک اتاق گفتگو در کلاب هاوس با حضور دکتر کریمی مسئول هیئت نظارت استان برگزار کردیم و با توجه به گفتگو‌هایی که صورت گرفت، شبهه‌ها برطرف شد.

او افزود: بعد از برگزاری این اتاق گفتگو تصمیم گرفتیم با همکاری دوستان در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی و فرهنگیان به حوزه انتخابات شورای شهر ورود کنیم و با برگزاری نشست‌های ارزیابی تخصصی با نامزد‌های شورای شهر جهت انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم.

سلطانی نژاد در پایان گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از نامزد‌های محترمی که ثبت نام کرده و در برنامه شرکت کردند و همچنین تشکر ویژه از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اراک، صنعتی و فرهنگیان دارم که فعالانه در این مسیر مارا همراهی نمودند و ان‌شاءالله این اقدام بتواند در افزایش بینش سیاسی-انتخاباتی در اراک مفید و موثر واقع شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.