سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فقط دو نامزد از جریان اصولگرا باید باقی بمانند/ اگر ائتلاف نشود انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود

دبیرکل حزب سبز درباره انصراف سایر نامزدهای اصولگرایان به نفع سید ابراهیم رئیسی صحبت کرد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: منتظر هستیم که تعداد نامزد‌های جریان اصولگرا و انقلابی که انصراف بدهند بیشتر شود و احتمالا تا روز رای گیری فقط دو نفر از نامزد‌ها یعنی سید ابراهیم رئیسی و محسن رضایی در گردونه رقابت انتخابات ریاست جمهوری از سوی جبهه انقلاب باقی بمانند.  

نامزدها جبهه اصولگرا با هم ائتلاف کنند

دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه در نهایت عبدالناصر همتی از سوی جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: دوستانی که در جریان اصولگرایی و انقلابی هستند می‌توانند با هم دولت ائتلافی تشکیل دهند و هر کدام مسئولیتی را در دولت آینده بپذیرند و به نفع ابراهیم رئیسی از حضور در انتخابات انصراف دهند.  

کنعانی مقدم درباره احتمال به دور دوم کشیدن انتخابات بیان کرد: اگر نامزد‌های جبهه اصولگرا انصراف خودشان را اعلام کنند و دولت ائتلافی شکل بگیرد، انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد، اما اگر تعداد کاندیدای اصولگرا همین ۴ نفر باقی بماند به نظر می‌رسد انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

قهر کردن با صندوق‌های رای منعفتی ندارد

وی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: انتخاب کردن یکی از حقوق اصلی مردم است که در قانون اساسی، اصول شرع و حقوق شهروندی نیز به رسمیت شناخته شده است به عبارتی باید گفت من زنده هستم، چون رای می‌دهم.  

کنعانی مقدم در ادامه گفت: فرق بین یک انسان زنده که در  آموزه‌های دینی ما عندالحیات است همین بحث حضور و مشارکت در سرنوشت خودش است.  

دبیر کل حزب سبز اظهار کرد: با توجه به فضایی که هم اکنون با حضور نامزد‌ها در جریان مناظرات، مواضع جناح‌ها، شخصیت‌های سیاسی، مراجع دینی، گروه‌ها  و تشکل‌های سیاسی ایجاد  شده به نظر می‌رسد همه به جز ضد انقلاب معتقدند که باید در انتخابات شرکت و آینده خودمان را تعیین کنیم.  

وی با تاکید بر اینکه قهر کردن با صندوق‌های رای منعفتی ندارد، تصریح کرد: شرکت نکردن در انتخابات باعث می‌شود حقوق اصلی مردم پایمال شود. سخنان مقام معظم رهبری هم فصل‌ الخطاب تمام مسائل است. معتقدم از ۳۰ درصد حضور مردم در انتخابات به بالای ۵۰ درصد مشارکت رسیده‌ایم.  

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ت
۱۰:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همتی فقط با تفرقه و شرایط منفی ممکن است رای آورد آنهم نه پیروز می شود شرایط را آلوده می کند زحمت و درد سر درست می کندو توانایی بیشتر ندارد همان روحانی دوم و کپی صد درصد برابر با اصل است