به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرامی رئیس فراکسیون توسعه دریا محور بنادر با اشاره به نقش راهبردی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم و لزوم حمایت از آن اظهار کرد: این موضوع همواره با حضور کارشناسان و مدیران مربوطه بررسی میشود تا به عنوان یکی از بندهای بخش اقتصاد دریامحور سیاستهای کلی نظام قرار گیرد.
رئیس فراکسیون توسعه دریا محور با بیان اینکه در شرایط بحرانی و تحریم، این ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی داخلی است که مشکلات کشور را یک تنه برطرف میکند، تأکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریمهای سنگین و بی سابقه از سوی دولت وقت آمریکا و ترامپ، کماکان با تلاش مدیران و دریانوردان خود در حمل و نقل کالاهای اساسی کشورنقش بی بدیلی را ایفا میکند. بنابراین نه تنها باید ناوگان داخلی در دوران تحریم مورد حمایت ویژه قرار گیرد، بلکه باید در ایام پساتحریم و شرایط عادی نیز در اولویت باشد.
او با بیان اینکه استقبال از خطوط کشتیرانی خارجی در پساتحریم نباید انجام شود، تصریح کرد: در خصوص حمایت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی، کمبود قانون نداریم بلکه در زمینه اجرای قانون مشکل وجود دارد.
آرامی ضمن تأکید بر لزوم حمایت دولت از ناوگان ملی و صنایع وابسته به آن به عنوان یک اصل گفت: با تقویت صنعت دریایی شاهد رشد اشتغالزایی، توسعه مناطق دریایی و رشد تولید ناخالص ملی خواهیم بود.
آرامی با اشاره به ظرفیت مطلوب ناوگان ملی، شناورها، متخصصان، ملوانان و حتی وجود فنّاوری دریایی مطلوب در کشور اظهار کرد: با حمایت از ظرفیتهای داخلی می توانیم شاهد ارتقاء جایگاه دریایی کشور در سطح جهانی باشیم.
انتهای پیام/