سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: مردم افغانستان باید از لحاظ ذهنی آماده خروج نیرو‌های خارجی می‌شدند

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت که در قسمت آمادگی‌ها برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان کوتاهی صورت گرفته است و مردم باید به لحاظ ذهنی آماده این کار می‌شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشور، می‌گوید که در قسمت آمادگی‌ها برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان کوتاهی صورت گرفته است و باید مردم افغانستان به لحاظ ذهنی آماده این کار می‌شدند.

وی امروز چهارشنبه (۲۶ جوزا) در نشستی تحت عنوان «تأمین آتش‌بس و دست‌یافتن به صلح» در کابل گفت که نباید تشویش اضافی به نیرو‌های امنیتی و دفاعی کشور خلق کنیم و آن‌ها به اطلاعات دسترسی دارند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود که باید از هر طریق نیرو‌های امنیتی و دفاعی کشور را حمایت کنیم و این مسؤولیت هر شهروند است. آن‌ها جانانه از افغانستان دفاع می‌کنند.

عبدالله علاوه کرد که برای بیرون رفت از وضع کنونی باید این فضا تغییر کند که لازمه آن ارایه دیدگاه واضح به مردم افغانستان، استقامت و وحدت ملی است.

او گفت که سقوط ولسوالی‌ها تنها پیامد نظامی ندارد؛ بلکه به روند کمک‌های بشردوستانه، تأسیسات عام‌المنفعه، زنان، کودکان و مکاتب آسیب جبران‌ناپذیر می‌زند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود که با اعلام خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان وضعیت استثنایی پیش آمد و طالبان از آن استفاده کردند و جنگ را شدت بخشیدند. زنان قربانی اصلی خشونت‌ها هستند.

عبدالله تاکید کرد که در قسمت آمادگی‌ها برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان کوتاهی صورت گرفته است. باید مردم افغانستان به لحاظ ذهنی آماده این کار می‌گردید.

او گفت که جنگ به شدت جریان دارد؛ ولی طالبان از طریق نظامی پیروز شده نمی‌توانند و نباید فرصت صلح از دست برود. خواست جامعه بین‌المللی و مردم افغانستان تأمین آتش‌بس فوری‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.