سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش خراسان جنوبی در تولید نوغان

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی از درخشش استان با ایستادن سکوی هفتم تولید نوغان در کشور خبر داد.

ابراهیمی معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ۱۱۵ نوغان دار در استان مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: نوغان داری به عنوان فعالیت اقتصادی جانبی در کنار کشاورزی و باغداری در فصل بهار می‌تواند زمینه را برای اشتغال و درآمد زایی جوانان روستایی به همراه بیاورد.

ابراهیمی ادامه داد: خراسان جنوبی با گسترش صنعت نوپای نوغان داری و تولید سالانه ۸ تن پیله ابریشم  توانست در سکوی هفتم تولید نوغان بایستد.

معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت هر جعبه تخم نوغان ۱۵ هزار تومان و قیمت هر جعبه تخم نوغان تفریخ شده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان بین نوغان داران توزیع می‌شود.

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده پیشرفت و اشتغال  در نوغان داری

ابراهیمی معاون بهبود تولیدات دامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نوغان داران، خرید تضمینی، تهیه و توزیع تخم نوغان توسط جهاد کشاورزی و همچنین توزیع سالانه نهال توت میان نوغان داران از اقدامات حمایتی برای رونق این صنعت نوپا بوده که هم اکنون نیز در حال انجام است.

او افزود: متأسفانه به دلیل کمبود توتستان‌ها و صنایع تبدیلی برای تبدیل پیله به نخ در استان، اعتباری برای رونق نوغانداری تعریف نشده است.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.