سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، گفت: اولویت برگزاری انتخابات در استان، فضای باز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: فعالیت شعبه‌های اخذ رای در این استان با اولویت فضا‌های باز و چیدمان میز‌ها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

او افزود: تمامی ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


عباسی با تاکید از پرهیز تجمعات، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع موج پنجم کرونا در استان باید برای جامعه ایجاد حساسیت شود تا تعطیلی‌ها و مرگ و میر ناشی از آن تکرار نشود.

او ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم مختلف مرتبط با انتخابات خارج از چهارچوب ابلاغی، عروسی و عزاداری ممنوع است و فرمانداران موظف به رصد و نظارت بیشتر در این راستا هستند.

عباسی گفت: مقررات مرتبط با رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در تمامی نقاط استان مشخص بوده و رعایت آن الزامی است.

او افزود: رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

عباسی به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در پنجشنبه هفته جاری اشاره و اضافه کرد: مسئولان برگزاری انتخابات از هرگونه تبلیغ و برگزاری مراسم در این روز جلوگیری کنند.

او افزود: در هر شهرستان یک صندوق سیار برای جمع‌آوری آرای مبتلایان به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

عباسی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی استان از روز چهارشنبه تا پس از برگزاری انتخابات، نظارت بر بازار به ویژه نانوایی‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، فضا‌های سبز، کانون‌های تفریحی، توریستی، گردشگری، دستگاه‌های اجرایی و مکان‌های عمومی به خصوص در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا را تشدید کنند.

او ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی استان، بیشترین کانون شیوع ویروس کرونا همچنان مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و ابتلای خوشه‌ای خانواده‌ها به این ویروس است.

عباسی گفت: تردد اتوبوس‌ها در هر استان باید با صدور بلیت از پایانه مبدأ به پایانه مقصد باشد و حضور اتوبوس‌هایی با مسافرانی در قالب گردشگر، ممنوع است و مجاز نیست.

او فعالیت بیشتر نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در این بخش و برخورد با متخلفان را ضروری دانست و افزود: فرمانداران، بخشداران، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و برخورد با متخلفان احتمالی در این حوزه احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.