سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروپا و آمریکا: لغو تحریم بخش اساسی برجام است

اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از مذاکرات کنونی وین تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه کاخ سفید، آمریکا و اتحادیه اروپا امروز در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از مذاکرات کنونی در وین و تلاش‌های دیپلماتیک جاری تأکید کردند.

در بند ۳۴ این بیانیه آمده است: ما مصمم هستیم تا با همدیگر به منظور مقابله با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و نیز تجدید تلاش‌های جهانی برای کنترل تسلیحات همکاری کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر حمایت خود از تلاش‌های دیپلماتیک جاری و گفتگو‌ها در وین که با هدف تهسیل بازگشت آمریکا به برجام و نیز اجرای کامل و مؤثرتوافق از سوی ایران و آمریکا صورت می‌پذیرد، استقبال می‌کنیم.

در بیانیه آمریکا و اتحادیه اروپا همچنین ادعا شده است: ما نگرانی‌های جدی خود را در خصوص گام‌های برداشته شده از سوی ایران که با برجام در تعارض است، اعلام می‌داریم. اتحادیه اروپا و آمریکا متوجه این مسأله هستند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات ایران، برداشته شدن تحریم‌ها بخش اساسی از برجام محسوب می‌شود.

در پایان بند ۳۴ این بیانیه همپنین آمده است: برجام همچنان برای اطمینان از طبیعت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران و نیز تقویت ساختار جهانی برای منع گسترش سلاح‌های هسته ای، حیاتی است.

همچنین در بخش دیگری از بیانیه آمریکا و اتحادیه اروپا با اشاره آتش بس اخیر آمده است: ما از آتش بسی که در خاورمیانه به انجام رسید، استقبال می‌کنیم و بر حق همگان در آزادی و امنیت تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه با اشاره به مسأله یمن نیز آمده است: ما تصمیم داریم تا با طرف‌های ذی ربط در یمن به منظور موافقت با پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس فوری همکاری کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام : قطعاً «گروه ویژه اقدام مالی» FATF که بخش بزرگی از اعضایش را دار و دسته بنگاه‌های پولشویی جهان در اروپا و آمریکا تشکیل می‌دهند دو هدف شوم را درایران دنبال می کنندصرفاً نگران مبارزه با «پولشویی» و «تأمین مالی تروریسم» در ایران نیستند. اول آنکه آنها علاوه بر تعریف مصادیق تروریسم از طرف خود که سپاه پاسداران ایران ،وزارت دفاع ، حزب الله لبنان و سایر گروهای مقاومت و سرداران ورزمندگان آن را که درحال جانفشانی ازکیان اسلام وملت های منطقه هستند را بر اساس تعریف نادرست وبا انگیزه خاص خود با هدف قطع منابع مالی به این سازمان های محور مقاومت راتروریسم می دانند. هدف دوم آنها در پوشش «شفافیت مالی» به دنبال یافتن رسمی تراکنش های مالی ایران و شناسایی مشتریان و‌ گریز‌گاه‌ها و گلو گاهای تحریمی ایران برای محکم کردن همه جانبه کمربند حصر ،فلج کردن اقتصاد ایران ،به زانو درآوردن ملت و بعد از آن با حربه و حیله تحریم ومذاکره هدف دشمنان به تاراج دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری از طرف مقامات غرب گرای کشورمان هستند. آمریکا در سال ۹۷ اقدام به تاسیس شعبه منطقه ای وزارت خزانه داریش در کشور های حاشیه خلیج فارس موسوم به TFTC نمود و با دسترسی به اطلاعات صرافی ها اقدام به تحریم و مسدودسازی کانال های دور زدن تحریم نمود، ایران به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و اروپا ناچار به رازداری و پنهان نگه‌داشتن هویت مشتریان خود است. جهش قیمت ارز در پی شناسایی، لو دادن و تحریم ۴۰۰ صرافی فعال در دبی در شهریور ۹۷ می تواند دلیلی روشن بر این مدعا باشدکه این یکی از تجربه های تلخِ همراهی ایران در بستر FATF به شمار می آید که با کمال تاسف مسئولین کشور ما از رئیس جمهور محترم گرفته تا وزیر خارجه و دولت هنوز ازنتایج زیانبار آن عبرت نگرفتند و می خواهند کشور را در چالش بزرگ دیگری گرفتار کنند. با این حساب رد قاطعانه دو لایحه پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی هوشمندانه ومنطقی است و گر نه باید در پیشگاه خدای سبحان وملت ایران پاسخگوی عواقب سنگین و خسارت بارتصمیم نابجای خود باشند.