سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد؛

افزایش تولید پودر آلومینا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

جعفری گفت: در فاز نخست پروژه احداث واحد تولید پودر آلومینا در سراب سالیانه ۷۰ هزار تن از این محصول تولید می‌شود که پیش بینی شده در فاز‌های توسعه به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت میان ایمیدرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء  اظهار کرد: قرارداد امروز برای تولید ۷۰ هزار تن پودر آلومینا است. ما امسال امیدوار به تولید ۵۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید کنیم که به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن پودر آلومینا احتیاج داریم.

او افزود: باید به ظرفیت تولید ۷۷۰ هزار تن می‌رسیدیم، اما امسال به ۷۲۶ هزار تن طرفیت می‌رسیم و ۵۵۰ هزار تن آلومینیوم تولید خواهیم کرد. تنها ۲۵۰ هزار تن آلومینا از داخل کشور تامین می‌شود و مابقی آن از طریق واردات است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از منابعی که می‌تواند تبدیل به پودر آلومینا شود نفلین است که در منطقه سراب آذربایجان شرقی است. این کارخانه با طرفیت ۷۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۳۷ میلیون یورو، در کمتر از ۴۸ ماه احداث خواهد شد و دومین کشوری خواهیم بود که از نفلین پودر آلومینا تولید خواهد کرد.

جعفری با اشاره به ذخایر خوب این محصول در کشور گفت: در ۳ جبهه اکسید، نفلین و آلونید در حال کار در زمینه تولید آلومینیوم هستیم. ذخایری در خارج از کشور در حال بررسی هستند تا ۳ میلیون تن پودر آلومینای مورد نیاز کشور را تامین کنیم. این پروژه ۱۰ درصد از نیاز کشور را برطرف می‌کند، اما در صورت عملکرد مناسب می‌تواند افزایش چشمگیری پیدا کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء، در فاز نخست پروژه سالیانه ۷۰ هزار تن پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت در شهرستان سراب تولید می‌شود که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد. پیش بینی شده در صورت امکان، تولید آلومینا از نفلین در فاز‌های توسعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.