سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم آتش سوزی در کارخانه مواد شیمیایی در ایلینوی + فیلم

آتش سوزی گسترده در کارخانه مواد شیمیایی کمتول در ایالت ایلینوی آمریکا احتمالا تا چند روز ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، مقامات ایلینوی اعلام کرده اند آتش سوزی گسترده‌ در کارخانه شیمیایی که صبح روز دوشنبه با انفجار بزرگی آغاز شد،  برای چند روز ادامه می یابد.

به گزارش منابع محلی، کرک ویلسون، رئیس آتش نشانی راکتون در این باره گفت: «ما نمی‌دانیم چه مدت برای اطفای کامل حریق زمان لازم است.»

مقامات محلی تصمیم گرفتند به جای اینکه خطر ریختن پسماند شیمیایی به رودخانه نزدیک کارخانه را به جان بخرند، بگذارند آتش بسوزد و خاموش شود.»

این انفجار روز دوشنبه (دیروز) در کارخانه شیمیایی «کمتول» واقع در «راکتون» ایالت ایلینوی حدود ساعت ۷ صبح رخ داد و به دنبال آن آتش سوزی گسترده‌ای شروع شد.

تصاویر هوایی از محل حادثه  نشان می‌دهد در حالی که آتش نشانان برای خاموش کردن آتش تلاش می‌کنند، دود و شعله زیادی به هوا فوران می‌کند.

به گفته مردم محلی،  تکه‌های کوچک ساختمانی نیز از آسمان به مناطق اطراف فرود می آید.

تریشا دیدوچ، مدیر برنامه ریزی و توسعه راکتون، گفت که او تخمین می‌زند حدود ۱۰۰۰ نفر تحت تأثیر این آتش سوزی مجبور به تخلیه منازل خود شوند. مرکز شهر که تقریباً یک مایل از نیروگاه فاصله دارد نیز تخلیه شود.  

آلیسا کینگ، یکی از ساکنان راکتون گفت: «پس از بیرون رفتن از خانه برای مشاهده آتش سوزی، قطعات جعبه‌های مقوایی و تکه‌های کوچکی از ساختمان از آسمان در حال سقوط مشاهده می شدند. در همه جای حیاط مواد سوخته وجود داشت و هوا بوی مواد شیمیایی گرفته بود.»

 شرکت «کمتول» تولید کننده فرآورده‌های نفتی است و بزرگترین تولید کننده گریس در قاره آمریکا محسوب می‌شود. تاکنون علت آتش سوزی مشخص نشده است.

شرکت کمتول در بیانیه‌ای گفت: «ما اطمینان می‌دهیم که همه افراد در سایت در سلامت کامل هستند. نگرانی ما در حال حاضر امنیت کلیه کارمندان و ساکنان اطراف آن است.»

در این بیانیه آمده است: «ما هنوز نمی‌دانیم که چه چیزی باعث این حادثه شده است، اما با مقامات محلی و تیم مدیریت بحران خود برای انجام اقدامات لازم همکاری خواهیم کرد.»

ویلسون گفت:«هنگام ورود آتش نشانان حدود ۷۰ کارمند در کارخانه بودند و همه آن‌ها به سلامت تخلیه شدند و در زمان اطفای این حریق یک آتش نشان دچار آسیب دیدگی جزئی شده است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، ایلینویز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.