سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:روسیه آماده است تا گفت‌وگوی بین منطقه‌ای با آمریکا را توسعه دهد

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی برای توسعه همکاری‌های بین منطقه‌ای مسکو و واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روز سه شنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جلسه شورای سران فدرال روسیه در مسکو اعلام کرد که باب توسعه همکاری‌های بین منطقه‌ای با واشنگتن باز است و ما علاقه‌مند به ایجاد ساختار‌های جدید منطقه‌ای برای همکاری در امتداد گفت‌وگو‌های اقیانوس آرام با آمریکا هستیم.  

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: «ما علاقه‌مند به ایجاد ساختار‌های منطقه‌ای جدید از جمله شورای منطقه برینگ- اقیانوس آرام-قطب شمال هستیم که شامل مشارکت تعدادی از افراد قطب شمال، روسیه و آلاسکا است.»

او در ادامه افزود: «تاکنون همتایان آمریکایی ما در حال بررسی این پیشنهادهستند.»

اولیانوف همچنین اشاره کرد که روسیه آماده توسعه همکاری بین منطقه‌ای با آمریکا در چارچوب همکاری مسکو و واشنگتن در اقیانوس آرام است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که منابع آمریکایی اعلام کردند «جو بایدن» موضع دوستانه‌ای در قبال پوتین نخواهد داشت و در این نشست می‌خواهد به او پیامی جدی را برساند. مقامات کرملین نیز اعلام کردند انتظار خاصی از این جلسه ندارند و این جلسه را مناسب بیان پیشنهاد‌ها دوستانه نمی‌دانند.

انتظار می‌رود دو رئیس جمهور درباره روابط روسیه و آمریکا ثبات استراتژیک، مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و حل و فصل اختلافات منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین قرار است روز ۱۶ ژوئن در شهر «ژنو» سوئیس در ویلای «لاگرانژ» با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.