سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حوزه قضایی خوی:

یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه ایجاد امنیت و اجرای عدالت در جامعه است

امامی رئیس حوزه قضایی خوی گفت: یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه ایجاد امنیت و اجرای عدالت در جامعه است و تلاش می‌کنیم با اجرای عدالت، مردم دستگاه قضا را خانه امن خود بدانند.

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباسعلی امامی رئیس دادگستری خوی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اجرای عدالت آرمان اصلی حکومت اسلامی و دستگاه قضا است و تلاش می‌کنیم با اجرای عدالت در جامعه، مردم دستگاه قضا را خانه امن خود بدانند و با آرامش زندگی کرده و با اعتماد کامل در راه احقاق حق خود گام بردارند.

امامی در ادامه به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری و دستور اکید ریاست محترم قوه قضاییه مبارزه با فساد اداری چه درون سازمانی و یا برون سازمانی و اقتصادی که توسط برخی افراد در بعضی از دستگاه‌ها انجام می‌شود با قدرت هرچه بیشتر انجام می‌گیرد.

او افزود: و ما با هر نوع فسادی در دستگاه‌های مختلف حتی دستگاه قضا با قاطعیت و بصورت قانونی برخورد می‌کنیم که نمونه بارزآن در برخورد با برخی از وکلا و معدودی از همکاران خودمان بود که برخورد لازم انجام شد و احکام صادره در حال اجرا می‌باشد.

امامی اظهارداشت: برخورد با متخلفان حوزه قضا و سایر ادارات، چون به اطلاع مردم نرسیده است و مردم از آن‌ها اشاره ودید خوبی به مسئله ندارند و ما با انتشار اخبار مبارزه با متخلفان را با همکاری اصحاب رسانه به اطلاع مردم خواهیم رساند تا مردم با اطلاع از آن‌ها، نسبت به اجرای عدالت در دستگاه قضا امیدوارتر شوند و با اعتماد کامل در پی احقاق حق خود گام بردارند.

رئیس دادگستری خوی به زیاد بودن پرونده‌های ورودی اشاره کرد و گفت:بعضی از مردم بخاطر نا آگاهی از قانون برای احقاق حق خود راه درست را انتخاب نمی‌کنند و باعث ازدیاد پرونده‌های ورودی میشوند. چه بسا کسی با مشاوره با مشاوران قضایی راحتتر به حق خود می‌رسند و نیازی به افتتاح پرونده در دادگاه نخواهند داشت اوافزود:درنظر داریم این سیستم را راه اندازی کنیم تا مردم با مشاوره قضایی آسانتر به حق خود برسند و در صورت نیاز اقدام به افتتاح پرونده نمایند.

امامی به مشکلات بوجود آمده توسط کرونا اشاره کرد و خاطرنشان نمود: در طی ۱۴ ماه دوران کرونایی، حوزه قضایی خوی در مورد حل مشکلات پرونده‌های ایجادشده بخاطر کرونا تلاش‌های زیادی انجام داده و به نتایج مثبت زیادی رسیده است.

انتهای پیام/ ت 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.