سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حجم مخازن آب شهر قزوین

مدیر امور بهره برداری و توسعه آب شهرستان قزوین گفت: کاهش حجم مخازن آب شهر قزوین به کمتر از یک چهارم رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین حیدری مدیر امور بهره برداری و توسعه آب شهرستان قزوین گفت: ارزان بودن آب باعث مصرف زیاد آن شده به طوریکه در روز‌های اخیر حجم مخازن آب شهر قزوین به کمتر از یک چهارم رسیده است.

حیدری افزود: هر گونه مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان در واقع کمک به صرفه جویی در مصرف همزمان آب و برق است.

وی اضافه کرد: آب کم است و نباید به خاطر ارزان بودن آن را اسراف کنیم بلکه همه باید در مورد آن احساس مسئولیت داشته باشیم و این ثروت خدادادی را بی جهت هدر ندهیم.

حیدری گفت: هم اکنون اغلب چاه‌های شهر قزوین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را از عمق ۲۰۰ متری زمین به سطح زمین پمپاژ و تأمین می‌کنند.

مدیر امور بهره برداری و توسعه آب شهرستان قزوین افزود: برای تأمین فشار لازم و رسیدن آب به شهروندان با توجه به اختلاف ارتفاع موجود ۲۰۰ متر دیگر نیز آب در سه مرحله پمپاژ می‌شود تا به مخازن شمال شهر برسد.

وی گفت: این اختلاف ارتفاع ۴۰۰ متری مستلزم صرفه هزینه بسیار گزاف برای دولت است به طوریکه هزینه تمام شده تولید یک متر مکعب آب بیش از ۱۳ هزار ریال است در حالیکه از مشترکان در حدود ۳۵ هزار ریال دریافت می‌شود.

حیدری با تاکید بر صرفه جویی، افزود: با توجه به اهمیت آب در چرخه زندگی انسان، لازم است مصرف بهینه این نعمت خدادادی در دستور کار قرار گیرد تا در فصل گرما و روز‌های داغ تابستان شاهد قطعی آب و برق نباشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.