سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب مصرفی بخش کشاورزی باید کاهش یابد/ خوش خبری اردکانیان برای بهبود برق کشور

وزیر نیرو گفت: اگر ۱۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم، می‌توان به اندازه تمام آب شرب در بخش‌های دیگر آب تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اردکانیان، وزیر نیرو در سفر یکروزه خود به بافق، گفت: اگر در عرصه مصرف مشکل را حل نکنیم، حیات این تمدن و پایداری آن را فقط به تعویق انداخته ایم، همه این کار‌ها باید باهم انجام شود.

او بر ضرورت برنامه ریزی برای مصرف آب در کشور تاکید کرد و افزود: همه آب کشور در بخش شرب، بهداشت، صنعت و معدن و ... به ۱۰ میلیارد متر مکعب نمی‌رسد.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر با اتکاء به دانش روز و فناوری، ۱۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی را بدون اینکه لطمه به امنیت غذایی کاهش دهیم، به اندازه تمام آب شرب در بخش‌های دیگر آب تامین می‌کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: در هر منطقه اولویت‌ها مشخص و به آن پرداخته شود، خوشبختانه استان یزد برنامه‌های مشخص و دلگرم کننده‌ای دارد که همه می‌توان با امیدواری و اطمینان به فعالیت‌های خود توسعه دهند.

او بیان داشت: تدارک قانونی لازم برای انتقال آب از خارج استان صورت گرفته و مجوز انتقال آب از دریا و شیرین سازی اخذ شده و سرمایه گذاران بالقوه و بالفعل خوبی در استان آمادگی دارند که باید مدیریت شوند.

وزیر نیرو به پروژه فاضلاب شهری و آب شیرین کن بافق اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها نقش موثری در ارتقا بهداشت عمومی و تامین آب مصرفی دارند.

اردکانیان به موضوع برق در کشور اشاره کرد و گفت: در این باره شرایط خوبی تا کنون داشته ایم و سرمایه گذاری‌های بیشتری نیز صورت می‌گیرد.

او ضمن خوش خبری به مردم کشور، افزود: بزودی در تدارک توافق بزرگ با وزرات صمت هستیم که به این منظور با مشارکت صنایع بزرگ کشور تا ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت برای تولید انرژی مورد نیاز کشور سرمایه گذاری کنند و برق پایدار برای صنایع رو به شکوفایی کشور فراهم شود.

وزیر نیرو ادامه داد: با این اقدام بار سنگینی از شبکه برق سراسری کشور برداشته می‌شود که استان یزد هم از این مجموعه بهره‌مند است.

انتهای پیام/و

برچسب ها: وزیر نیرو ، مصرف آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.