سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعجاز دهه کرامت، زیبنده برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی

مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را برای پخش تدارک دیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق روال سال‌های گذشته مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را برای پخش تدارک دیده است؛ این مرکز با بهره‌گیری از حداکثر توان نیروی انسانی و تجهیزات خود همواره تلاش نموده اشتیاق و عطش مخاطبان کل کشور را در راه بهره‌گیری از فضای روحانی و نورانی بارگاه حضرت ثامن الحجج علیه السلام سیراب نماید و از این فرصت برای انتقال پیام‌های معارفی و اخلاقی به مخاطب خود بهره برده است.

مرکز خراسان رضوی در دهه کرامت که ویژه گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت است، برنامه‌های خود را طوری طراحی نمود تا موضوع بررسی زندگانی و تبیین شخصیت آن بزرگواران از رسانه ملی فراهم آید.


بیشتر بخوانید


در این راستا اهم برنامه‌های معاونت سیما بدین شرح است:

"نشان عشق" مجموعه برنامه ترکیبی است در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای با موضوع دهه کرامت همچنین تاکید و توجه به سیره عملی معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) و انعکاس حال وهوای سرور وشادی در مشهد الرضا (ع) و فضایل اخلاقی و خرد ورزی با مردم که در قالب مجله‌ای فرهنگی و هنری تولید و پخش خواهد شد.

حضور مهمانان و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گفتگو با مردم، نمایش طنز، اشعار و مدایح و سرود‌های آیینی، تهیه گزارش‌های ویژه از مراسم و رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی شهر‌ها و مجامع مذهبی بخش‌های برنامه را شکل میدهد؛ گزارش‌های حرم مطهر نیز در برنامه خواهد بود.

تهیه کنندگی "نشان عشق" را محسن وکیلی اسفندیاری عهده دار است که آقایان محمد کوهانی و امید نوریان کار گردانی کار را بر عهده دارند. این برنامه از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه هر شب ۱ قسمت از سیمای خراسان رضوی پخش میشود، "ارتباطات زنده باحرم مطهر حضرت معصومه (س) وحرم مطهرامام رضا (ع) " و پخش برنامه‌هایی در قالب ترکیبی از روز شنبه ۲۲ خردادماه به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی تولید وپخش خواهد شد که مجموع برنامه‌های ویژه در رواق‌ها و جشن‌های میلاد امام مهربانی‌ها را پوشش میدهد.

حضور کارشناسان مذهبی، مولودی و سرود‌های آیینی و شاعران ولایی زینت افزای برنامه‌ها خواهند بود. مجموعه ارتباطات زنده با شبکه‌های ملی، استانی و برونمرزی صداوسیما نیز ماموریت این برنامه است و تهیه کنندگان این مجموعه ۱۰ قسمتی که بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود حجج اسلام آقایان کاظمیان پور، امیری و رمضان نژاد هستند.

"صبح خراسانی"عنوان مجموعه برنامه‌ای است با ساختاری ترکیبی، این برنامه بعنوان مجله صبح گاهی در اطلاع رسانی برنامه‌ای و مناسبتی با ارتباطات زنده تلویزیونی همچنین دعوت از مهمانان شاخص و هنرمندان در گرامی داشت ایام تلاش خواهند نمود و تهیه کننده "صبح خراسانی" عباس غلام پور و کار گردان آن نیز رضا سالار است که در قالبی ترکیبی همه شب به مدت ۵۰ دقیقه از سیمای خراسان رضوی پخش میشود.

"شب شرقی" مجموعه برنامه‌ای است با ساختاری ترکیبی به عنوان مجله شبانگاهی که به انعکاس و گزارش رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد الرضا (ع) و اطلاع رسانی‌های ویژه مراسم و مناسبت‌ها می‌پردازد و با حضور شخصیت‌های دینی و اجتماعی در تبیین روش و سبک زندگی تلاش می‌نماید؛ تهیه کنندگان برنامه آرمین رهبر و رضا خیابانی می‌باشند.

فیلم‌های سینمایی با موضوعات دهه کرامت که از سیمای خراسان رضوی به صورت تامینی پخش میشود عبارتند از: مشهد الرضا، زیارت، تابستان عزیز، لیست انتظار ، بیا از گذشته حرف بزنیم ، آوای نقاره‌ها ، تن‌هایی شب و کویر خواهند بود که از ۲۲ خرداد از سیمای خراسان رضوی پخش میشوند.

مستند‌هایی که به صورت تامینی از سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد نیز عبارتند از: "ویژه برنامه‌های میزبان "، " آداب زیارت " مجموعه مستند "مشهد الرضا (ع) "

در این ایام سرود‌ها، تصنیف‌ها و مدایح متنوعی بصورت تامینی و میان برنامه در فواصل پخش بهره برداری خواهد شد؛ همچنین ارتباطات شبکه‌های ملی، استانی و برونمرزی نیز حال و هوای مشهد الرضا (ع) و برنامه ها‌ی حرم مطهر رضوی را منتقل نموده و پیش بینی امکانات ارسال صدا و تصویر و تولید برنامه‌ها در ماموریت‌های صدا و سیمای خراسان رضوی است.

برنامه‌های شبکه استانی صدای خراسان رضوی در این ایام عبارتست از:

"میلاد نور" برنامه رادیویی که در سالروز ولادت امام رضا (ع) به سیره عملی زندگی پر برکت امام مهربانی‌ها می‌پردازد و در قالب مصاحبه با شخصیت‌های دینی، گزارش‌های مردمی، داستانک‌ها و سرود‌ها و تصنیف‌های آیینی در قالبی ترکیبی و نمایشی به مدت ۱۲۰ دقیقه با هدف ترویج شعائر دینی تولید و پخش خواهد شد. تهیه کننده "میلاد نور" بعهده علوی خواهند بود.

"بالا خیابون پایین خیابون" عنوان برنامه رادیویی است که در ایام دهه مبارک کرامت در قالب ترکیبی به مدت ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای با هدف ترویج نشاط معنوی تلاش میکند.

"صبح به خیر خراسان رضوی" برنامه رادیویی و مجله صبحگاهی رادیویی است که به مهمترین برنامه‌های دهه کرامت می‌پردازد و زنده ومستقیم در قالب ۱۰ برنامه ۹۰ دقیقه‌ای از صدای خراسان رضوی پخش میشود.

"دور تند" برنامه ویژه جوان شبکه صدای خراسان رضوی است که در ایام دهه کرامت ویژه اطلاع رسانی روش وسیره عملی امام رضا (ع) را در دستور کار دارد. تهیه کننده برنامه محمد کمالی ۱۰ برنامه ۵۰ دقیقه‌ای را ارائه خواهد نمود.

"دهکده" برنامه‌ای رادیویی از مناطق روستایی است که به جشن‌های دهه کرامت وحال وهوای ایام سرور را در روستا‌ها خواهد پرداخت. این برنامه در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید وپخش خواهد شد.

هم چنین "رادیوزیارت" ویژه برنامه‌های متنوعی را با توجه به مإموریت تخصصی این شبکه در دهه کرامت و در راستای تعامل با سایر شبکه‌های رادیویی تدارک دیده بدین‌شرح است:

برنامه "کشیک صبح" از ساعت ۷ الی ۸ بامداد بصورت زنده و ویژه از استودیوی پیامبر اعظم رادیو زیارت مستقر در حرم مطهر به روی آنتن می‌رود؛ این برنامه بصورت ترکیبی و توسط مصطفی اعلمی تهیه و پخش می‌شود. "کشیک صبح" در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد به‌طور مشترک با شبکه معارف (برنامه "مهربان باشیم") و همچنین از تاریخ ۲۹ خرداد الی ۲ تیر نیز با شبکه قرآن (برنامه "تسنیم") بطور مشترک پخش خواهد شد همچنین صدای مرکز همدان در تاریخ ۵ شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۷:۴۵ دقیقه در برنامه "قرار دل" بمدت ۱۰ دقیقه با این برنامه ارتباط برقرار می‌کنند.

برنامه "سلام آقا" ویژه برنامه‌ای است که در ایام دهه کرامت هر روز از ساعت ۱۱ الی ۱۳ به روی آنتن می‌رود این برنامه بصورت ترکیبی از استودیوی حرم مطهر رادیوزیارت پخش می‌شود به تهیه کنندگی امیرحسن روحانی از بخش‌های متنوع همچون مسابقه و کارشناسی و ارتباط با زائران حرم مطهر و... است؛ شایان ذکر است این برنامه بمدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۱ الی ۱۱:۳۰ دقیقه (به فراخور زمان و آیتم‌های برنامه‌های هردوشبکه) توسط شبکه اقتصاد در برنامه "ایران بانو" تقویت خواهد شد. همچنین هر روز شبکه تهران صدا در برنامه "سعادت آباد" بمدت ۱۰ دقیقه با استودیوی برنامه "سلام آقا" ارتباط می‌گیرند.

"یک آسمان ارادت" ویژه برنامه شب میلاد حضرت رضا علیه السلام است که در تاریخ ۲ شنبه ۳۱ خرداد از ساعت ۲۲ الی ۲۴ بمدت ۱۲۰ دقیقه زنده از استودیوی پیامبر اعظم رادیو زیارت واقع در حرم مطهر پخش می‌شود. یک آسمان ارادت" با مشارکت شبکه معارف صدا به روی آنتن خواهد رفت شایان ذکر است این برنامه از ساعت ۲۲ الی ۲۲:۳۰ دقیقه از طریق شبکه تهران صدا نیز تقویت خواهد شد.

"مشرق عشق" عنوان ویژه‌برنامه روز عید میلاد حضرت امام رضا علیه السلام است؛ این برنامه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ روز میلاد بصورت زنده و از استودیوی پیامبر اعظم شبکه رادیویی زیارت به روی آنتن می‌رود. "مشرق عشق" به‌طور مشترک با شبکه معارف صدا پخش میشود.

ویژه برنامه "سقاخانه" به تهیه کنندگی ناصر رازجو هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه الی ۲۰:۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود در این برنامه بخش‌های جذابی همچون نائب الزیاره و حرف دل و پخش زنده تلاوت قرآن کریم و اذان از حرم مطهر و مسابقه فضای متفاوت و جذابی را فراهم می‌آورد هم چنین در "سقاخانه" صدای مرکز همدان ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در برنامه "موج مهربانی" بمدت ۱۰ دقیقه ارتباط برقرار می‌کنند.

ویژه برنامه زنده "همنشین" تاریخ ۲۶ خرداد از ساعت ..: .. الی ۱:۳۰ دقیقه نیز با موضوع ۴ شنبه‌های امام رضایی به روی آنتن می‌رود. این برنامه با بخش‌های متنوعی همچون کارشناسی، مصاحبه و... بطور مشترک با رادیومعارف پخش میشود.

برنامه‌های رادیو برونمرزی مرکز خراسان رضوی بدین‌شرح است:

"کافه صبح" مجموعه برنامه رادیویی است به مناسبت دهه کرامت و موضوع سیره حیات پر برکت امام رضا (ع) درقالب کلامی پیامی در ۵۰ دقیقه ۱۰ قسمتی، این مجموعه به صورت زنده ومستقیم تولید وپخش خواهد شد.

"زنده باد زندگی" مجموعه برنامه‌ای است که از ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا ولادت برادر گرامی شان امام رضا (ع) ادامه دارد و در قالب کلامی آوایی در ۴۰ دقیقه ۱۰ قسمتی به صورت زنده ومستقیم تولید وپخش میشود.

"روی موج جوانی" مجموعه برنامه رادیویی است که با رویکرد خرد ورزی و سبک زندگی و آموزه‌های اجتماعی زندگی امام هشتم شیعیان در قالبی ترکیبی کلامی پیامی در ۳۰ دقیقه ۱۰ قسمتی زنده ومستقیم تولید وپخش میشود.

"گلچین موسیقی" برنامه‌ای با رویکرد به اشعار و مدایح و سرود‌های آیینی پیرامون ائمه معصومین که در قالبی آوایی در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به صورت ضبطی تولید وپخش میشود.

"ترنم باران" برنامه‌ای است که با نکات اخلاقی و آموزه‌های اجتماعی و مذهبی به مناسبت میلاد امام مهربانی که در قالبی کلامی در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به صورت ضبطی پخش میشود.

"شمیم رضوان" مجموعه برنامه رادیویی است که از احادیث و زندگی معنوی امام رضا (ع) در قالبی روایی در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به صورت ضبطی تولید وپخش خواهد شد.

"نمایش هفته" مجموعه نمایش‌های رادیویی است به مناسبت ایام ۱۱ ذی القعده تا ۲۱ ذی القعده در قالب نمایشی که داستانک‌های حکمت آموز دینی را در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به صورت ضبطی روایت میکند.

"گنج کلام" مجموعه‌ای از احادیث و روایات وسخن بزرگان دین و شخصیت‌های مذهبی است درباره امام رضا (ع) که به صورت ضبطی در قالب پیامی در ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تولید وپخش میشود.


انتهای پیام//ص. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.