سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی مشارکت ۷۵ درصدی بافقی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

فرماندار بافق گفت: پیش بینی می شود در بافق شاهد مشارکت حدود ۷۵ درصدی در انتخابات باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در نشست با اصحاب رسانه شهرستان به پیش بینی میزان مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد گلایه مندی مردم برای موضوعات مختلف کشور زیاد است، اما در شهرستان حال و هوا نشان می‌دهد مشارکتی حدود ۷۵ درصد چه در شهر چه در روستا‌ها خواهیم داشت.

او با بیان اینکه صحیح نیست همه مسائل و مشکلات را پای نظام و حکومت بیاوریم، ادامه داد: اگر مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، خیلی از خلا‌ءهای امنیتی ایجاد می‌شود که بهانه به دست دشمن می‌دهد.

فرماندار بافق با اشاره به واجدان شرایط شهرستان و تعداد شعب اخذ رای، تصریح کرد: ۳۴ هزارو ۴۲۶ نفر یعنی حدود ۶۷ درصد جمعیت شهرستان واجد شرایط برای رای دادن هستند که از این تعداد ۹۰۰ نفر هم رای اولی هستند.

طلایی مقدم بیان داشت: ۵۰ شعبه در شهرستان کار رای گیری را انجام می‌دهند که از این تعداد ۲۲ شعبه در روستاهاست.

او همچنین گفت: در روستا‌های شهرستان ۳۸۲ نفر برای شورای روستا ثبت نام کردند که حدود ۲۰ نفر احراز صلاحیت آن‌ها تایید نشد و یا انصراف دادند و ۴۲ نفر در شهر برای شورای شهر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر انصراف دادند و یا احراز صلاحیت آن‌ها تایید نشد.

فرماندار بافق با بیان اینکه تاکنون تخلف خاصی از سوی کاندیدا‌ها در بافق نداشتیم، افزود: خیلی از شعار‌های انتخاباتی در چارچوب و شرح وظایف شورا‌ها نیست، اما می‌تواند نوعی اطلاع رسانی به مدیران برای پیگیری باشد.

تشریح انتظارات از شوراها، استمرار نظارت بر فضای مجازی به همت پلیس فتا، افزایش روند مراجعین به کرونا در شهرستان و تدابیر اتخاذ شده در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روز انتخابات و پیگیری واکسیناسیون اعضای شعب اخذ رای از دیگر مواردی بود که طلایی مقدم به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.