سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: آمریکا برای حفظ روند ثبات در افغانستان می‌تواند روی ترکیه حساب کند

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد که آمریکا پس از خروج از افغانستان می‌تواند برای حفظ روند ثبات این کشور روی ترکیه حساب کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آمریکایی‌ها اطمینان خاطر داد که  پس از خروج نظامیان از افغانستان می‌توانند روی ترکیه حساب کنند.

اردوغان در این باره اظهار داشت که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ترکیه تنها کشور معتبر باقی مانده برای نقش آفرینی و حفظ روند ثبات در افغانستان است.

او همچنین گفت که پس از تیره شدن روابط دو کشور، در اولین ملاقات حضوری با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست ناتو در بروکسل، روز دوشنبه در این مورد گفتگو خواهد کرد و در ادامه ابراز امیدواری که کشورش بتواند با دولت بایدن فصل جدیدی از روابط را آغاز کند.

اردوغان روز یکشنبه قبل از عزیمت به بروکسل در جمع خبرنگاران در فرودگاه استانبول به خبرنگاران گفت: «آمریکا به زودی افغانستان را ترک خواهد کرد و از لحظه خروج آن‌ها، تنها کشور معتبری که می‌تواند به روند ثبات در افغانستان  کمک کند، ترکیه است.»

این اظهاراتی در حالی بیان می‌شود که روز شنبه  طالبان اخطار داده بود: «نیرو‌های خارجی پس از عقب نشینی نظامیان آمریکا و ناتو، نباید امیدی به حضور نظامی خود در افغانستان داشته باشند و امنیت سفارتخانه‌ها و فرودگاه‌ها به عهده افغان‌ها خواهد بود.»

همزمان با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، سایر کشور‌ها از جمله ترکیه، پاکستان و عربستان به دنبال نقش آفرینی و باز کردن فضا برای خود در این کشور هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
این حرف جناب اردوغان در دو نکته اشکال دارد، یک اینکه ترکیه را کشور معتبر به حساب آورده و دوم اینکه نقش آفرینی ترکیه را برای حفظ صلح و ثبات در افغانستان معرفی کرده است.
جناب اردوغان اول ، ترکیه، کشور معتبری در جهان امروز با این همه هیاهوی توخالی شما به حساب نمی آید و دوم، شما در دهه گذشته تنها نقش آتش افروزی و آتش بیاری معرکه در خاورمیانه بر عهده داشته اید و نماینده آشکار اسرائیل در منازعات بوده اید. کمی حیا کن و به مشکلات کشور خودت بپرداز.