سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی فر:

اهدای خون را نباید فراموش کرد

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : اهدای خون را نباید فراموش کرد، چون نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : ۲۴ خرداد مصادف با ۱۴ ژوئن به مناسبت تولد پروفسور لنداشتاینر، کاشف گروه‌های خون به عنوان روز جهانی اهداکننده خون نامگذاری شده است.

او نیاز به خون را دائمی دانست و گفت : اهدای خون را نباید فراموش کرد، چون نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است، لذا از کسانی که توانایی اهدا خون دارند درخواست می‌کنم از امروز به جمع اهداکنندگان بپیوندند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: اهدای خون نه‌تن‌ها برای یک جوان و انسان سالم هیچ ضرری ندارد بلکه برای بیمار امید به زندگی را به همراه دارد پس با اهدای خون زندگی، شور و نشاط را به بیماران هدیه دهیم.

او فاصله مجاز بین دفعات اهدای خون برای مردان را سالانه چهار نوبت و برای زنان سالانه سه نوبت اعلام کرد و افزود: هر واحدخون اهدایی حدود ۴۵۰ میلی‌لیتر و معادل ۱۰ درصد حجم کل خون بدن است و اهدای منظم آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.