سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متقاضیان جهش تحصیلی در انتظار باز شدن سایت ثبت نام

پیش از این سایت سازمان سنجش برای ثبت نام متقاضیان آزمون جهش تحصیلی از نیمه خرداد باز و ثبت نام‌ها تا پایان تیر ادامه داشت، اما امسال هنوز در خراسان جنوبی این سایت باز نشده است.

با اطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پیش بینی می‌شود سایت ثبت نام آزمون جهش تحصیلی ظرف چند روز آینده باز شود و هزینه‌ ثبت نام اولیه نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان است.

او افزود: بعد از ثبت نام، به متقاضیان نوبت داده می‌شود تا به پایگاه تخصصی برای ارزیابی هوش مراجعه کرده و بعد از گرفتن نمره قبولی شروع به خواندن منابع و کتاب‌های پایه مربوط برای جهشی خواندن آن پایه کنند.

با اطمینان ادامه داد: برگزاری آزمون اصلی بر عهده آموزش منطقه است و نمره‌ای به عنوان حد نصاب برای قبولی تعیین شده است که دانش آموزان در صورت گرفتن این نمره می‌توانند یک پایه تحصیلی را جهشی رد کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: آزمون‌ها به صورت محرمانه است و به دانش آموزانی که درصد هوش بالایی دارند و به عبارتی نخبه به حساب می‌آیند اجازه داده می‌شود تا جهشی درس بخوانند.

او با اشاره به این که در متوسطه اول و دوم آزمون جهشی نداریم اظهار کرد: پایه‌های جهشی در دوره ابتدایی شامل پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم است و در دوره متوسطه هیچ پایه‌ ای جهشی خوانده نمی‌شود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.