سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدیور:

دولت آینده باید حمایت واقعی از بخش تولید را اولویت اصلی خود قرار دهد

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با تاکید بر اینکه دولت آینده باید حمایت واقعی از بخش تولید را اولویت اصلی خود قرار دهد، گفت : رونق تولید تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدر کدیور عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و جابجایی دولت،گفت : امروز مهمترین چالشی که کشور با آن مواجه است مشکلات اقتصادی از جمله تورم، رکود، بیکاری، عدم رشد اقتصادی و فقر است.

او با بیان اینکه دولت آینده باید قبل از هرکاری رسیدگی به این مشکلات را در برنامه داشته باشد، گفت : مردم از این مشکلات بسیار رنج می‌برند و منشا نبود رفاه مردم همین چالش‌های اقتصادی است.

این فعال اقتصادی منشأ تمام مشکلات اقتصادی کشور را ضعیف بودن بنیه تولید دانست و افزود: باوجود تلاش فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان که در این شرایط دشوار و با وجود تمام سختی‌ها پای کار هستند، اما موانع متعددی که سر راه تولید است جلوی رشد این بخش را می‌گیرد.

کدیور حمایت واقعی از تولید را مسوولیت اصلی دولت آینده در برابر بخش خصوصی دانست و افزود: برای این منظور دولت باید برای موانع داخلی و خارجی سد راه تولید چاره‌اندیشی کند.

او ادامه داد: متاسفانه موانع داخلی بیشترین سهم را برای نبود رونق تولید دارد که مهمترین این موانع نیز بروکراسی اداری و نامناسب بودن فضای کسب و کار است که دولت باید اصلاح این فضا را در دستور کار داشته باشد.

دولت آینده ساختار بانکی را اصلاح کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: البته بهبود فضای کسب و کار کشور از عهده دولت به تنهایی خارج است و همکاری بخش‌های مختلف خصوصا قوای سه‌گانه را می‌طلبد.

کدیور افزود: یکی از مهمترین موانع دیگر بخش تولید عدم تامین منابع مالی است که دولت آینده باید حتما فکری به حال اصلاح ساختار بانکی هم داشته باشد تا اینقدر در برابر بخش خصوصی سنگ‌اندازی نکنند.

او گفت: از سوی دیگر موانع خارجی خصوصا تحریم‌ها نیز مانعی برای رونق تولید است، زیرا از یک سو دسترسی تولیدکنندگان به مواد اولیه، دانش فنی روز، تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن و سایر موارد محدود شده و از سوی دیگر بازار فروش و صادرات نیز تحت تأثیر تحریم‌ها کوچک شده است.

او ادامه داد: دولت آینده باید تعامل سازنده با جهان را برای رفع این مشکلات در برنامه داشته باشد.

 این فعال اقتصادی از دولت آینده تعامل بیشتر با بخش خصوصی را خواست و افزود: دولت باید در تصمیم‌گیری‌ها از بخش خصوصی کسب نظر کند و به این بخش قدرت مانور و توان رقابت بیشتری بدهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.