سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه‌ های اجتماعی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی که در اینستاگرام با فروش لوازم یدکی خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی با درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به پایگاه پلیس فتا مراجعه کرد.

شهبازی پور افزود: طی تحقیقات اولیه شاکی پرونده عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که خود را فروشنده لوازم یدکی خودرو معرفی کرد آشنا شده و پس از توافق برای خرید، ۷۷ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی واریز کرده که پس از واریز وجه، فرد مورد نظر دیگر پاسخگو نبوده است.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی گسترده، مالک صفحه شناسایی و دستگیر شد ادامه داد: متهم پرونده در بازجویی‌ های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقتدار به جرم خود، اعتراف کرد.

شهبازی پور گفت: شبکه‌ های اجتماعی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست و باید هرگونه پرداخت وجه پس از رویت کالا و اطمینان از سالم بودن آن انجام شود و شهروندان باید توجه داشته باشند که بهترین محل برای خرید در فضای مجازی فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
حالا دو نفر سود استفاده میکنند نباید که اینطور نتیجه گرفتن
در فضای غیر مجازی هم از این اتفاقات میافته