سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید تدابیر امنیتی شدید در ژنو در آستانه دیدار پوتین و بایدن

در آستانه برگزاری نشست مشترک رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در سوئیس، مقامات تدابیر امنیتی را در ژنو تشدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس،  مقامات «ژنو» پیش از اجلاس روسیه و آمریکا که چهارشنبه هفته آینده در آنجا برگزار می‌شود، اعلام کردند در محدوده هوایی این شهر هیچ هواپیمای بدون سرنشینی اجازه پرواز ندارد.

ممنوعیت پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین از امروز به عنوان یک اقدام امنیتی پیش از جلسه ۱۶ ژوئن «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و مطابق با تصمیم مقامات ژنو برای جلوگیری از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین تا روز بعد از نشست (۱۷ ژوئن) به اجرا درآمد.

بر اساس گزارش‌های منابع سوئیسی، در صورت رعایت نکردن این قانون، متخلفان به شدت مجازات خواهند شد.  «ژان فیلیپ برانت»، سخنگوی پلیس ژنو گفت: «هرگونه نقض این ممنوعیت با جریمه نقدی مجازات می‌شود و سرویس‌های امنیتی در صورت عدم اجرا این دستور، دستگاه را از مالک ضبط می‌کنند

نیرو‌های پلیس ژنو در حال آماده‌سازی مقدمات اجلاس روسیه و آمریکا هستند، که قرار است ۱۶ ژوئن برگزار شود، همچنین پلیس ژنو از دیگر نیرو‌های امنیتی برای تامین امنیت این اجلاس درخواست کمک کرده است. علاوه بر این نیروها، یک گردان نظامی در فرودگاه ژنو در آماده‌باش خواهند بود.

نشست مشترک رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی خود در حالی قرار است برگزار شود که منابع آمریکایی اعلام کردند «جو بایدن» موضع دوستانه‌ای در قبال پوتین نخواهد داشت و در این نشست می‌خواهد به او پیامی جدی را برساند، مقامات کرملین نیز اعلام کردند انتظار خاصی از این جلسه ندارند و این جلسه را مناسب بیان پیشنهادها دوستانه نمی‌دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.