سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروسی: ضروری است که با ایران یک توافق داشته باشیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه کشورمان، وجود یک توافق با ایران را امری ضروری توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه‌ای در «اکسیوس آن اچ‌بی‌او»، وجود توافق با ایران را امری ضروری دانست.

او در پاسخ به این پرسش که «اکثر شانس برای داشتن یک توافق چقدر است؟» با مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ضروری است که ما یک توافق داشته باشیم، زیرا ایران یک برنامه اتمی بزرگ، جاه‌طلبانه، هوشمند و پیشرفته دارد.

گروسی پیش از این در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: در برخی از بخش‌های مورد انتظار نتوانستیم با ایران به توافق برسیم، در حال حاضر تلاشمان بر این است که به صورت دو جانبه با ایران کار کنیم. برای پاسخگویی ایران به سوالات آژانس و صحبت درباره برخی دیگر از مسائل لازم است جلسه‌ای دیگر در آینده برگزار کنیم. آنچه مهم است ادامه اقدام دوجانبه آژانس با ایران است.

او درباره احتمال به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در منطقه گفت: من وارد تحلیل وضع فردی، سیاسی و مواضع کشور‌ها نمی‌شوم. این موضوعی بدیهی است و به طور علنی گفته شده است که برخی از رهبران در این منطقه با وجود یک زرادخانه اتمی می‌توانند زمینه آغاز یک رقابت تسلیحاتی اتمی را در منطقه ایجاد کنند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه مصاحبه با اکسیوس آن اچ‌بی‌او در پاسخ به این پرسش که آیا در غرب آسیا تنها رژیم صهیونیستی سلاح اتمی دارد، گفت: درباره موضوع اسرائیل مطلبی وجود دارد که تحلیلگران به آن شفافیت می‌گویند. آن‌ها نه این موضوع را رد می‌کنند و نه تایید می‌کنند که یک برنامه در آنجاست. فرضیات زیادی وجود دارد. ما با اسرائیل روابط داریم. ما تاسیساتی را که خارج از برنامه هستند بازرسی می‌کنیم.

گروسی افزود: قطعنامه‌هایی در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شده‌اند که نشان می‌دهند اسرائیل باید به معاهده ان‌پی‌تی ملحق شود. ما معتقدیم که هر چه سلاح‌های اتمی کمتر باشد بهتر است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع آگاه گفته‌اند رژیم صهیونیستی حدود ۹۰ کلاهک هسته‌ای جنگی دارد که در رآکتور آب سنگین در دیمونا ساخته شده است. در برخی گزارش‌های دیگر هم اعلام شده است شمار کلاهک‌های هسته‌ای این رژیم ممکن است از ۲۰۰ عدد نیز بیشتر باشد. اما با این وجود تل‌آویو از عضویت در معاهده ان‌پی‌تی سر باز می‌زند و همواره ایران را که بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش تاکید می‌کند، به تولید سلاح اتمی متهم می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۱۱:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
ای یهودی. ایران محل جولان تو نیست.
نااشنا
۱۵:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
این توافق نباید تنها بنفع غربیها باشد بلکه ایران نیز باید از این توافق منافعی داشته باشد بطوریکه به غنی سازی ایران لطمه ای وارد نکند و همچنین ایران از طریق ازانس اقدام برای فروش مواد غنی سازی شده و اب سنگین مشکلی نداشته باشد.همچنین ایران باید به علوم جدید غنی سازی بهره مند شود.
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
(((صلاحیت شماها رو کی تایید کرده..؟؟ )))

* برای چی به دنیا دخالت می کنید و دستور می دهید...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
* چرا به تمامیت ارضی ، و استقلال کشورها احترام نمی گذارید..؟؟؟؟ !!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
* چرا دنیا باید نوچه شماها باشه..؟؟؟؟ !! ؟؟؟؟ ! ؟ !!؟؟؟