سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام فرآیند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی در ۴۵۸ شعبه شهر کرمانشاه

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : برای انتخابات شورا‌ها در ۴۵۸ شعبه شهر کرمانشاه فرآیند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی و برای ریاست جمهوری به صورت نیمه مکانیزه است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ایمانی رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : رای گیری الکترونیک صرفا در شهر کرمانشاه آن هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها فرایند اخذ رأی به صورت دستی است.

او در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت : از ۲۵ فرایند رأی گیری ۲ فرایند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت سنتی برگزار می‌شود.

ایمانی در خصوص شیوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: ابتدا تحویل مدارک و احراز هویت و استعلام انجام می‌شود که فرد بالای ۱۸ سال داشته و قبلا رأی نداده باشد.

او افزود: یک کارت تعرفه همانند کارت عابربانک به فرد می‌دهیم و پای صندوق نیز فرد آموزش لازم برای رأی گیری را دریافت می‌کند.

 مدیر فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه ادامه داد: در سال ۹۶ انتخابات شورا‌ها در سه شهر جوانرود، کنگاور و اسلام آباد غرب به صورت الکترونیکی برگزار شد و این دومین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان است.

ایمانی دلیل محدود شدن انتخابات الکترونیکی به شهر کرمانشاه در این دوره را محدودیت منابع و تجهیزات عنوان کرد و گفت‌: انتخابات الکترونیکی در آینده گسترده‌تر خواهد شد چرا که صحت و سرعت بیشتری دارد.

او افزود: در تجربه انتخابات سال ۹۶ نتایج به فاصله یک ساعت بعد از اتمام رأی گیری مشخص شد.

 ایمانی در خصوص انتخابات الکترونیکی ادامه داد: صندوق‌ها به صورت اتوماتیک رای‌های کاغذی را چاپ و انبار می‌کنند.

او در خصوص احتمال قطعی برق گفت: صندوق‌های اخذ رای مجهز به باطری پشتیبانی هستند که می‌توانند تا یک ساعت بدون برق کار کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.