سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متکی عنوان کرد؛

لزوم تدوین نقشه‌ راه برای کشورداری

وزیر سابق امور خارجه گفت:مقام معظم رهبری امسال در صحبت های خود مثل همیشه بر انتخابات پرشور و با نشاط در کنار یک انتخاب درست تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه عصر امروز در همایش "یاران سلیمانی، حامیان رئیسی" در پارک جنگلی شهید باهنر کرمان، گفت: انتخابات میراث امام است ما قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم مردم بر اساس آگاهی بخشی امام(ره) تشخیص دادند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

او افزود: مقام معظم رهبری امسال در صحبت های خود مثل همیشه  بر انتخابات پرشور و با نشاط در کنار یک انتخاب درست تاکید کردند.

متکی با اشاره به لزوم تدوین نقشه‌ راه برای کشورداری گفت: این مدیریت نیست که می‌نشینند و می گویند تا قبل از عید هر چی که می خواهد گران شود بعد از عید دیگر نگذارید گران شود دنیا به این شیوه می خندد ، پس شما  به عنوان مسئولان و مدیران کشور چکاره هستید و بعد از عید هم به رغم حرف شما ۲ روز بعد بخشنامه کردند فلان کالا گران و فلان کالا اینقدر درصد باید گران شود.

او ادامه داد: این ملت با امامشان با افتخار با استفاده از بالاترین استاندارد‌های انسانی، اسلامی در این کشور حکمرانی کردند و هرگز با دشمن توافق نکردند.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به این که مردم دو نوع مدیریت را ملاحظه می‌کنند تصریح کرد: مدیریتی که پنج کشتی را پر از بنزین می‌کند از بنادر ایران با پرچم ایران و سه اقیانوس را طی می‌کند از کنار ناو‌های جنگی تهدید کننده آمریکا باصلابت عبور می‌کند و بنزین را در ونزوئلا خالی می‌کند و پول بنزین را به طلا می‌گیرد و با همین کشتی‌ها برمی گردد به ایران و مدیریت دیگر در ایران مرغ را از کشتارگاه به دست مشتری نمی‌تواند برساند و بحران می‌شود و بعد قرارگاه مرغ تشکیل می‌دهند.

او افزود: دیپلماسی فقط حرفه‌ای کار کردن نیست در مذاکره سیاسی باید حکم جلودار را ببیند چه چیزی باید باشد و نقشه راه چه چیزی است و باورهایشان را باید چک کنند.

متکی تصریح کرد: مقام معظم رهبری  در هنگام مذاکرات فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید کلام مقام معظم رهبری چه نقشه راه وچه راهنمای عالی است برای مذاکره، چون دیپلمات وقتی به طرف مقابلش اعتماد دارد یک جور مذاکره می‌کند وقتی اعتماد ندارد جور دیگری مذاکره می‌کند و متاسفانه مذاکره کردند بر اساس اعتماد به آمریکا اگر چه گاهی می‌گفتند ما به آمریکا اعتماد نداریم اگر به آمریکا اعتماد نداشتند نمی‌گذاشتند که حق ماشه برای آمریکا در برجام لحاظ شود که اگر ایران نقض برجام کرد آمریکا بتواند ایران را به شورای امنیت بکشاند، اما این حق را برای خود ایران لحاظ نکردند.

او ادامه داد: استقرار دولت پاک دست، سالم، خدمتگزار، متخصص و متعهد پرتلاش و سختکوش نیاز کشور است .

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.