سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته و زخمی شدن بیش از ۲۸۰ عضو طالبان

بیش از ۲۸۰ عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان کشته یا زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در استان‌های لغمان، پکتیا، وردک، ارزگان، نیمروز، بادغیس، سرپل و هلمند صد و هشتاد و یک نفر از طالبان کشته و صد و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند. همچنین یک فرماندار خودخوانده طالبان در عملیات نظامیان افغان در استان هرات افغانستان کشته شد.

درگیری‌ها میان نظامیان افغان و طالبان در مناطق مختلف افغانستان به ویژه استان‌های شمالی این کشور به اوج خود رسیده است.

رئیس شورای استانی قندوز امروز اعلام کرد: بازار شهرستان «علی آباد» استان قندوز در حمله طالبان به تصرف شبه نظامیان این گروه افتاد.

او افزود: در این درگیری پانزده نظامی افغان کشته و شماری از آن‌ها زخمی شدند. هنوز مسئولان امنیتی قندوز درباره تلفات سنگین نظامیان افغان در شهرستان علی آباد چیزی نگفته اند.

از سوی دیگر وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد: نیرو‌های پلیس افغان طی عملیاتی در استان لوگر نزدیک به هفت تن مواد منفجره را کشف و ضبط کردند.

وزارت کشور افزود: این عملیات در حومه شهر «پل علم» مرکز استان لوگر اجرا شد که در آن شش هزار و هشتصد کیلوگرم مواد منفجره به دست نظامیان افغان افتاد. تروریست‌ها قصد داشتند از این محموله بزرگ مواد منفجره برای ساخت مین و اجرای حملات تروریستی استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.