سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد؛

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام

شنبه زاده از تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ایلام در هفته جهانی صنایع دستی خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: به مناسبت هفته صنایع‌دستی از ۲۰ غرفه و کارگاه صنایع‌دستی در سطح شهر ایلام بازدید شد و از هنرمندان رشته‌های گلیم نقش برجسته، چرم دوزی، سفالگری، حصیربافی، چیت بافی، محرق سلقه گندم، جاجیم بافی، معرق، صنایع چوبی و … ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی نیز قدردانی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در این بازدید از یکی از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت و کارآفرین که موفق به کسب مقام شده بودند به صورت ویژه تجلیل شد.

شنبه‌زاده ادامه داد: صنایع‌دستی از جمله عوامل مهم اشتغال‌زایی و توسعه مالی به شمار می‌رود، از این رو شناساندن صنایع‌دستی هر منطقه یکی از راه‌های مناسب و ارزان اشتغال‌زایی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری مناسب امکان‌پذیر است و حل مسائل اشتغال را به دنبال دارد.

او اضافه کرد : صنایع‌دستی صندلی ویژه و نقش اساسی در معرفی فرهنگ و تمدن گذشته هر ملت دارد و انسان‌ها با آمیختن رنگ و طرح و خلق کردن اثری هنری، آداب، رسوم و سنت‌های پیشینیان خود را روایت می‌کند.

شنبه‌زاده گفت: استان ایلام با دارا بودن تمدن کهن ۵ هزار ساله، سهم قابل توجهی از تولیدات صنایع‌دستی در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.