سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سامانه ای یکپارچه و هوشمند برای برخی صنعت ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره کاربرد یک سامانه یکپارچه و هوشمند برای برخی صنعت ها توضیحاتی را ارائه کرد.

مجتبی ایزدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سامانه کنترل هوشمند اظهار کرد: سامانه کنترل هوشمند، سامانه اى جامع جهت پایش و کنترل هوشمند است. سابقه طولانى مـا در ساخت تجهیزات مانیتورینگ، کنترل، BMS و EMS همچنین برنامه نویسى نرم افزار مربوط به این سامانه‌ها در شرکت، این مجموعه را در زمره معدود تولیدکنندگان این نوع از سامانه‌ها در کشور قرار داده است.

او افزود: کمیت هایى همچون دما، رطوبت، ولتاژ AC، ولتاژ DC، حریق، نشتى آب، وجود حرکت، اندازه گیرى ارت، جریان هوا، بازبودن درب، فشار تفاضلى، پارامترهاى رکتیفایر، پارامترهاى دیزل ژنراتور، پارامترهاى UPS، کنترل هواساز‌ها (AHU)، خانه هاى هوشمند (Smart home)، کنترل موتورخانه‌ها و خطوط تولید (BMS) توسط سخت افزارهاى این سامانه، مانیتور و کنترل مى شود. مزیت رقابتى این مجموعه علاوه بر بومى سازى این تکنولوژى، سفارشى سازى خدمات و محصولات طبق نیاز موجود در هر بخش از بازار و همچنین پشتیبانى ۲۴ ساعته در سرار کشور است.

ایزدی با اشاره به دیتاسنتر ها، اتاق‌های سرور، مراکز مخابراتی سیار بیان کرد: باتوجه به افزایش استفاده از خدمات آنلاین هریک از اجزا، این سامانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار شده اند. این خدمات چه در حوزه بانکی یا سامانه‌های اداری که باشد یکی از اناصر مهم در پایداریشان دیتاسنتر‌ها و مراکز مخابراتی است. این سامانه، ابزاری قدرتمند برای کنترل و نظارت در این حوزه‌ها دارد که با طیف گسترده‌ای از سخت افزار و نرم افزار یکپارچه خود کلیه نیاز‌های کاربران را پاسخگو است.

او گفت: اهمیت کنترل کیفی در تولید محصولات دارویی و نگهداری از آنها همچنین نظارت مستمر سازمان غذا و دارو نیاز به سامانه‌هایی جامع جهت نظارت و کنترل بر شرایط محیطی در این صنعت را الزامی کرده است. این سامانه هوشمند با ساخت تجهیزات کنترلی هواساز و اولین دستگاه فشار تفاضلی داخلی سبد محصولات خود را جهت پیاده سازی سامانه‌های BMS و EMS در حوزه دارویی و انبار‌های پخش دارو و کارخانه‌های تولید مواد غذایی تکمیل کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: اهمیت شرایط محیطی در مجموعه‌های بهداشت و درمان در هر جای دنیا از بدیهیات است. این شرکت باتوانمندی خود و با سابقه طولانی در این بخش از بازار حضور دارد و سامانه‌های EMS را در مراکز سلولی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، بیمارستان‌ها و سازمان انتقال خون پیاده سازی می‌کند. بیش از ۵۰۰۰۰ نقطه ثبت در ۸۰ شهر کشور در حوزه بهداشت درمان نتیجه فعالیت چند ساله این شرکت است.

او ادامه داد: این شرکت دانش بنیان با سابقه طولانی در طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیک در حوزه مانیتورینگ و کنترل موفق به تولید محصولات BMS صنعتی و خانه‌های هوشمند شده است. محصولات بومی طبق شرایط محیطی و اقلیمی کشور از مزایای رقابتی در این حوزه بوده است. قابلیت کنترل و مشاهده وضعیت سیستم‌های روشنایی، تهویه مطبوع، تجهیزات برقی ساختمان از طریق تلفن و موبایل و اینترنت همچنین سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از پروتکل‌های استاندارد، سیستم هشدار، صندوق صوتی و اینترکام برخی از توانمندی‌های این سامانه است.

ایزدی در پایان تصریح کرد: شرایط خاص کشور از لحاظ تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی که صنایع بزرگ را درگیر کرده، این فرصت را برای شرکت جهت برآورده سازی نیاز‌های کشور ایجاد کرده است. پروژه‌هایی همچون اندازه گیری ولتاژ حوزچه‌های الکترو لیز و ایجاد نرم افزار یکپارچه مانیتورینگ شرایط محیطی برای سازمان غذا و دارو برخی از پروژه‌های این دسته اند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.