سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی:

کاندیدا‌های انتخاباتی وعده‌هایی که در توانشان است را بدهند

مرجع تقلیدشیعیان گفت: کاندیدا‌های انتخابات باید وعده‌هایی که می‌توانند انجام دهند و یا در توان آن‌ها است را بدهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلیدشیعیان در پاسخ به‌سوال یکی از مقلدان خود مبنی بر اینکه در رقابتی که بین کاندیدا‌ها وجود دارد و وعده‌های که داده می‌شود، تا چه اندازه کاندیدا‌ها مجازند وعده دهند؟ آیا مجازند وعده فراتر از اختیاراتشان بدهند؟ آورده است: قطعا جایز نیست وعده‌های فراتر از اختیار بدهند، یا دروغ بگویند، یا کاری که می‌دانند نمی‌شود آن را مطرح کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرده است: ما اسم این را تدلیس می‌گوییم، نوعی تدلیس است، یعنی خلاف گویی و کار را بر مردم مشتبه ساختن این کار جایز نیست. کاندیدا‌ها باید وعده‌هایی بدهند که می‌توانند انجام دهند یا در توان آن‌ها هست که انجام بدهند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داده است: بعضی جا‌ها می‌توانند بگویند امیدوارم بتوانم فلان کار را بکنم، در صورتی که واقعا امیدواری باشد. اگر امیدوار نباشد، بگوید امیدواریم، آن هم دروغ و تدلیس است؛ بنابراین باید وعده‌هایی بدهند که امکان انجام آن را داشته باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره مجلس یازدهم و دومین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.