سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خارج کردن ۲ تومور بدخیم، ۲ بیمار جهرمی را نجات داد

با انجام دو عمل موفقیت آمیز، ۲ تومور بدخیم از بدن بیمار ۶۸ ساله و ۷۸ ساله جهرمی خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا غلامی رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: در روز‌های گذشته آقای ۶۸ ساله و خانم ۷۸ ساله با داشتن دو تومور بدخیم در ناحیه شکم و تخمدان به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کردند.

او افزود: توموری که در شکم بیمار ۶۸ ساله قرار داشت دارای ۲ کیلو گرم وزن بود و باعث درگیری روده‌ها و ارگان‌های شکم بیمار شده بود که بلافاصله مراحل درمان برای بیمار انجام گرفت و تومور توسط جراح عمومی از بدن بیمار خارج شد.

غلامی با اشاره به مراجعه خانم ۷۸ ساله با درد شدید در ناحیه شکم به بخش اتفاقات این بیمارستان گفت: وضع بالینی این خانم مساعد نبود و بلافاصله توسط پزشک متخصص تحت معاینه قرار گرفت. با تشخیص پزشک و نتیجه عکس برداری مشخص شد که یک تومور بدخیم به وزن یک و نیم کیلوگرم و به ابعاد ۱۷ سانتی متر در ناحیه تخمدان این بیمار قرار دارد. این تومور بزرگ باعث فشار و سیاه شدن روده‌ها شده بود.

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم بیان کرد: با توجه به اینکه تست کرونای این خانم ۷۸ ساله مثبت شده بود می‌بایست عمل وی تحت تمهیدات ویژه انجام می‌شد که سریعا تیم پزشکی برای خارج کردن این تومور بدخیم تشکیل شد.

او افزود: عمل با موفقیت توسط جراح عمومی انجام شد و بیمار پس از مراحل درمان و نظارت کامل به بخش آی سی یو انتقال یافت.

غلامی تصریح کرد: هر دو بیمار پس از طی کردن دوران درمان با حال مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

جراح عمومی این دو عمل موفقیت آمیز امیر حسین پور داوود بوده و عبدالرضا غلامی و مسعود قانعی به عنوان متخصصان بیهوشی، نقش مهمی در انجام این دو عمل داشته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.