سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی تنها براساس محدوده جغرافیایی

ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده‌ی جغرافیایی تعیین شده از سوی ستاد ثبت‌نام شهرستان و منطقه انجام می‌گیرد که در این مورد دانش‌آموزان عشایری و مدارس خاص استثنا هستند.

او افزود: هرگونه جابجایی و انتقال دانش‌آموزان که موجب ایجاد نگرانی و مزاحمت برای والدین می‌شود ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منصورکیایی اصل شناسنامه یا مدرک معتبر از سوی مراجع را ملاک عمل برای ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان در مدارس دوره‌ی ابتدایی ذکر کرده و گفت: مدارک لازم برای ثبت نام در پایه‌ی اول دبستان، رؤیت اصل شناسنامه یا مدرک معتبر، کارت سلامت، سنجش بدو ورود، تکمیل فرم گواهی تطبیق شناسنامه با قید تاریخ و امضا و مهرمدرسه و گواهینامه گذراندن دوره‌ی یکساله پیش‌دبستانی است.

او برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین سطح عملکردی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌ی ابتدایی را ممنوع دانسته و افزود: هیچ دانش‌آموزی بنا به دلایل مذکور نباید از ثبت نام محروم شود.

منصورکیایی گفت: سن مجاز برای ثبت نام در پیش‌دبستانی یک، حداقل ۴ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۶ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۶) و پیش‌دبستانی دو، حداقل ۵ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۵ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۵) و در پایه اول ابتدایی حداقل سن ثبت نام ۶ سال تمام نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نیمه اول ۱۳۹۴ (حداکثر تا ۰۱/۰۷/۱۳۹۴) است.

او افزود: حداکثر سن ثبت نام در پایه اول در مناطق شهری ۹ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۱ سال تمام بوده و همچنین حداکثر سن ثبت‌نام در دوره‌ی ابتدایی در مناطق شهری ۱۵ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۷ سال تمام می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت‌نام به شیوه غیر حضوری از طریق سامانه الکترونیکی پادا (pada. medu.ir) و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیر ساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان صورت می‌پذیرد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.