سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش در چارت تشکیلاتی پژوهشکده‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : چارت تشکیلاتی پژوهشکده‌های ما با یک چالش در چند سال گذشته مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰ سه ردیف بودجه‌ای به پارک علم و فناوری، پژوهشکده سلامت و پژوهشکده فناوری سلامت استان کرمانشاه از سوی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

او گفت : با این اقدام در حال حاضر راه را برای پیشرفت و ارتقاء تشکیلات مراکز تحقیقاتی وپژوهشکده‌ها فراهم شده است.

ایمنی افزود : امیدواریم با کمک و همراهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت چارت تشکیلاتی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها سریع‌تر مصوب شود و برای پژوهشکده‌ها نیز ردیف بودجه‌ای مستقل قرار داده شود.

 خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای موفقیت و پیشرفت در پژوهش باید از افرادی که علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش هستند و دارای لاین تحقیقاتی هستند در بحث پژوهش بهره گرفت و نباید هیچ اجباری در ورود به این حوزه وجود داشته باشد.

او گفت : شبکه تحقیقاتی اختلالات خواب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان اولین مرکز تحقیقات مصوب کشور در این زمینه آمادگی مدیریت شبکه تحقیقاتی اختلال خواب در کشور را دارد.

خزایی افزود : این مرکز قابلیت همکاری با سازمان جهانی بهداشت را دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ مرکز اختلالات خوابی همکار سازمان جهانی بهداشت نیست اگر ما نقطه آغازین این مسئله باشیم می‌توانیم در این زمینه در خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 صیاد رئیس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : کار‌های زیربنایی بسیار خوبی در زمینه تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است و با توجه به این زیرساخت‌های مناسب کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه بسیار خوب پیش می‌رود.

او گفت : با تلاش فراوان موفق شدیم در حوزه بالینی و بحث کووید ۱۹ با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی در طرح سولیداریتی (solidrity) مشارکت بسیار خوبی داشته باشیم.

صیاد افزود : دو بیمارستان فارابی و گلستان که بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان هستند در این طرح همکاری داشتند و نتیجه این همکاری بین المللی مقاله بسیار خوبی بود که موجب تغییر نگرش در خصوص بیماری کووید شد و یک افتخار برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می‌گردد.

او افزود : مرحله دوم این طرح نیز به زودی انجام خواهد شد و ما آمادگی این را داریم که این همکاری را همچنان ادامه دهیم.

صیاد گفت : امیدواریم با توجه ویژه‌ای که معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به پیشرفت تحقیق و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارد، بتوانیم در یک طرح تحقیقاتی بین المللی مشارکت کنیم و این همکاری جز افتخارات دانشگاه خواهد بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.