سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد انتخاباتی سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری خبر داد؛

کرمان مهد تمدن ایران/ همه شهرستان‌ها پایتخت می‌شوند

قاضی زاده هاشمی گفت: ما سعی داریم مدل حکمرانی جدیدی را متولد کنیم و با پایتخت قرار دادن استان ها، اختیارات اجرایی دولت را به فرمانداران هر استان دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخاباتی سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری گفت: ابتدایی‌ترین تاریخ تمدن ایران متعلق به استان کرمان است وایران از سرزمین کرمان شکوفا شده ، داشتن ۸ هزار سال تاریخ کشف شده در کرمان  نشان دهنده تمدن قدیمی کرمان بویژه در جنوب آن است.

او افزود: استان کرمان بسیار پهناور وبزرگ است و توفیق سخنرانی وگفت وگو در ایام دهه فجر را در این استان را داشته ام و از نزدیک با مردم صمیمی کرمان صحبت واز مشکلات آنان آگاهی دارم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با حضور بر سر مزار سردار دل‌ها از ایشان طلب کمک کرده ام و  خواسته ام دعا کند در حق همه ما تا نیت هایمان خالص باشدکه بتوانیم مسیر را به درستی پیش ببریم، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر صلابت ومدیریت وهمچنین طبق فرموده مقام معظم رهبری، حاج قاسم را یک مدیر تراز معرفی کردند و ایشان بسیار ساده ومردمی وآماده ایجاد ارتباط مهربانانه در اوج اقتدار باجایگاه والا بودند.

او گفت: دولت سلام، دولت جوانان نوخواسته برای تشکیل دولت جوان انقلابی با مدل مدیریتی حاج قاسم می‌خواهد پا به میدان بگذارد وخودش را متمسک به روح این شهید بزرگ می‌داند و از او استعانت می‌گیرد.

او بیان کرد:مشکل فقط در این نیست که کدام جناح سر کار باشد، بلکه مسئله این است که ۱۳ هزار و۷۰۰نفر ازمدیرکل به بعد بیایند وبروند یعنی ۲۷۵ اتوبوس مدیر که در بعضی مواقع در تغییر رنگی و تغییر جناحی حاشیه سازی می‌کنند و به مسائل اساسی توجه نمی‌کنند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مسئله اصلی نوع اداره کشور، حکمرانی و نوع نگاه مردم به اداره کشور است، گفت:  مسیولان وکلای مردم هستند یا سرپرست مردم چراکه به محض تمام شدن انتخابات هر تصمیمی که دلشون بخواهد بر سر مردم می‌آورند بدون توجه به مردم ومنافع دولت، اتفاق می‌افتد.

او تصریح کرد: ما سعی کردیم مدل حمکرانی جدیدی را متولد کنیم تا امور به مردم واگذار شود چراکه مردم بهتر مسائل استان را بهتر می‌شناسد نه آن مسئولی که در تهران است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در دولت سلام، همه شهرستان‌ها پایتخت می‌شوند ودولت اختیارات تصدی و اجرایی خود را به فرماندار استان محول می‌کند و فرماندار هم پاسخگوی مردم می‌شود.

او ادامه داد: مسئولان استان با پیشنهاد و نظر نخبگان استان منصوب می‌شوند واگر یک سوم مردم از آنها اعلام نارضایتی کنند از سوی دولت، آن مدیر عزل می‌شود.

او با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه مسئولان جلب رضایت مردم است، گفت: اگر فرمانداری یا مدیرکلی ویا استانداری نتواند رضایت مردم را جلب کند حتی با نظر یک سوم مردم، طبق سامانه‌ای که طراحی کردیم به نام سوده ، که با درخواست عزل مدیر وبا نظر یک سوم مردم، از دولت خواسته می‌شود که آن مدیر عزل شود.

او گفت: با روش‌های پیشرفت احراز هویت الکترونیک با بررسی صحت امضا این عزل صورت میگیرد این باعث می‌شود مدیران استانی پاسخگوی مردم باشند.

او با اشاره به اینکه مشکل آب، یک مشکل مشترک است، گفت: ۳برنامه جدی برای آب داریم، مانند طرح ایران سبز با ترکیبی از مهندسی آب وهوا و آبخیزداری است با واگذاری منابع طبیعی به مردم به نتیجه می‌رسیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان کرمان زیاد است و طرح‌های آبخیزداری موجب تقویت آب زیرزمینی می‌شود و با کمک مردم کار خواهیم کرد، گفت: همچنین طرح قنات ملی ایران را داریم و مسیر آب شور برای شهر‌های بزرگ تعریف کردیم تا در مقصد آب را شیرین کنیم و باید آب شرب و صنعت را از منابع آب پایدار حل و فصل کنیم.

او گفت: در حوزه گرشگری می‌شود سرمایه گذاری جدی انجام داد که در ماهان کرمان اتفاق افتاده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: ما وظیفه داریم به شهرستان‌ها بیاییم و رصد کنیم آیا مدیران به خوبی از اختیار استفاده می‌کنند و طبیعتا ضرورت دارد دولت در کنار مردم قرار بگیرد.

او ادامه داد: مشکلات زیادی پیش روی مردم قرار گرفته و نگرانی زیادی دارند، این انتخابات انتخابات مهمی است و به دلیل اختیارات زیادی که رییس جمهور دارد، شاید یکی از افرادی که در زندگی مردم تاثیرگذار است رییس جمهور است چه با تصمیمات، با انتخاب مدیران و کار‌هایی که می‌کند و مردم باید انتخاب و تلاش کنند روند جدیدی بر کشور حاکم و نسل جدیدی از مدیران و سیاست گذاران را انتخاب کنند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در دولت سلام دست به دست هم می‌دهیم تا اتفاقات جدید در کشور رقم بخورد و از اقصی نقاط کشور و از جمله کرمان در جمع ما حاضر هستند تا رویه جدیدی در اداره کشور ایجاد کنند.

او افزود: بخش زیادی از اقتصاد کرمان پسته و صارات است و باید تولید کالا‌ها را تنوع بدهیم و برای حاشیه نشینی فکر جدی کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌های استان کرمان بیان کرد: باید از آب هلیل رود حراست و تمدن قدیمی را حفظ کرد و باید توسعه آبخیزداری در جنوب استان با قوت بیشری توسعه پیدا کند.

او تصریح کرد: امیدواریم مردم انقلابی کرمان با حضور قاطعانه در انتخابات و انتخاب یک دولت تازه نفس و دارای برنامه آینده خوبی برای کشور رقم بزنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت سلام دولت گام دوم و جوانان انقلابی است که تصمیم گرفتند فداکارانه به عنوان شاگردان مکتب حاج قاسم مدیریت حاج قاسم را پیاده کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: انتخابات 1400 ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.